Jump to content

Vaffel på tur


Davy

Recommended Posts

Dette kunne ligget under emnet "Ååååå, så mett" eller "Dette fikk jeg til jul"...

Fikk denne av kona og ungene slik at jeg kunne kose meg foran bålet mens hunden var ute og jobbet.

normal_IMG_0760.JPG

Det er jo ikke bra i lengden å spise for mye vaffler, får vel spe på med litt grovmel og utelate litt sukker samt unngå for mye pålegg. Eldste dattera mi og jeg fikk testen den ut idag. Vaffelrøre på en og halvliters flaske og litt sukker som pålegg. Smakte upåklagelig og jeg trengte ikke å smøre jernet mellom leggene heller. Veldig fornøyd. Vel det ser ut som jeg skal være godt rustet til sene kvelder rundt bålet samt at kona slipper å bekymre seg for at jeg får for lite mat, dessuten er den fin å ha med når ungene har lyst til å være med faren sin i skogen. Eneste ulempen var at jeg syns bikkja kom litt mange ganger innom der vi satt.... :)

Sunne vaffeloppskrifter mottas med takk!

 

Davy

Link to comment
Share on other sites

....Er det støpejern i vaffeljernet?

 

Googlet litt og fant ut dette vaffeljernet er laget i en aluminiumslegering som tåler over 800 grader.

Tidligere hadde vi et gammelt vaffeljern ( sikkert i støpjern) kjøpt på loppemarked, men vafflene måtte stekes/dynkes i så mye smør, en annen ulempe var at håndtakene var så korte at en ble veldig varm på fingra.

 

På denne kunne man kunne skru av håndtakene.

Så til de som ikke har vaffeljern til turbruk vil jeg anbefale noe slikt...

http://www.naturmagasinet.no/vaffeljern-for-turbruk-p-203.html

Ser at det veier 1500 gram, men jeg går ikke milevis når jeg jakter rådyr/hare....

 

Må komme med en liten innrømmelse, bruker samme oppskrift både på pannekaker/vaffelkaker. Nå går det bare på frihånd.

 

Sannelig var det vaffeloppskrifter der også.... Hele 48 forskjellig :shock:

Blir ikke vanskelig å finne meg i skogen. Bare gå etter vaffellukta :lol:

 

http://www.naturmagasinet.no/page.html?chapter=2&id=13

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...