Jump to content

Flip Cover til Zeiss Diavari V, 3-12 x 56 T*. Mulig å skaffe?


Andy2

Recommended Posts

Jeg er på utkikk etter originalt flip cover til mitt kikkertsikte av typen Zeiss Diavari V, 3-12 x 56 T*.

Var innom en våpenbutikk som sa det ikke var mulig å skaffe lenger til Diavari-serien.

Hva gjør jeg da? Tips? Kunne tenkt meg noe som tettet bedre og ikke så plast som Butler Creek. Eller er Butler Creek ok?

Link to comment
Share on other sites

Andy2 skrev (3 timer siden):

Kunne tenkt meg noe som tettet bedre og ikke så plast som Butler Creek. Eller er Butler Creek ok?

Butler Creek VAR o.k, men en gang på mot slutten av 90-tallet (eller tidlig 2000?) ble det bare sorgen. I dag er nok okular-dekselet (øyesiden) noe mer robust enn det på objektiv-siden som tåler lite og ingenting, særlig i kulde. De første Butler Creek-dekslene jeg kjøpte holdt i årevis, faktisk fulgte de med to kikkertsikter jeg solgte i hhv. 2015 og 2018!

 

Ellers har jeg hørt at Tenebraex linsebeskyttere er noe av det beste du kan få tak i nå om dagen, så sjekk med en forhandler om de har noen som passer til din Zeiss Diavari. Tenebraex er sannsynligvis billigere enn Zeiss originaldeksler også.  

Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (14 timer siden):

Butler Creek VAR o.k, men en gang på mot slutten av 90-tallet (eller tidlig 2000?) ble det bare sorgen. I dag er nok okular-dekselet (øyesiden) noe mer robust enn det på objektiv-siden som tåler lite og ingenting, særlig i kulde. De første Butler Creek-dekslene jeg kjøpte holdt i årevis, faktisk fulgte de med to kikkertsikter jeg solgte i hhv. 2015 og 2018!

 

Ellers har jeg hørt at Tenebraex linsebeskyttere er noe av det beste du kan få tak i nå om dagen, så sjekk med en forhandler om de har noen som passer til din Zeiss Diavari. Tenebraex er sannsynligvis billigere enn Zeiss originaldeksler også.  

Takk for info. Jeg googlet Tenebraex i går, og det så interessant ut. Skal sjekke priser og om noe passer. Jeg ser mange bare har deksel på objektivsiden. Er det ikke greit å slippe regndråper på okularsiden også?

Link to comment
Share on other sites

Elgjaeger skrev (3 timer siden):

Tenebraex og Aadmount er også bra deksler ja, men mye dyrere enn Vortex. Jeg har alle de tre på forskjellige kikkerter.

Da går jeg vor Vortex tror jeg, men utsolgt for 56 mm på Jaktfall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...