Jump to content

Canon EOS 90D vs Nikon D7500


hk75

Recommended Posts

Madammen har begynt å interessere seg vell mye for foto (en av mine gamle hobbyer), og er kommet så pass langt etter å tatt div fotokurs at lysten på hennes eget speilrefleks har meldt seg, mine gamle 35mm var visst ikke helt moderne lenger....  Ut fra pris/begynnerfase etc så famler hun (og jeg) litt i mørket på enten 90D eller D7500, men hvilken er å foretrekke? Vi har en Nikon D40 som vi fikk for 14 år siden, men denne er jo heller ikke av akkurat samme kaliberet som de to nevnte. Så langt jeg kan lese meg til, så er jo vil jo enten Canon EOS 90 eller Nikon D7500 være gode valg.  Men, noen formening? For/mot? 

Link to comment
Share on other sites

Har ikke kunnskap om Nikon, men Canon Eos R kan bruke objektiver med EF fatning med en overgang. Det kan muligens også Nikon. Om der finnes tilgang på Objektiver til en av merkene i familien, ville jeg valgt det merke med størst tilgang. Objektiver koster fort mye penger, og det er f.eks bedre å låne en en brennvidde man aldri ville lagt penger i å kjøpt

Link to comment
Share on other sites

Begge er bra, har du linser i en merke fra før, velger du helst den.
Da mener jeg dyre lyssterke liser, den som følger med en D40 er ikke mye regne med.
Gamle Nikon linser passer på nye kamera, med du får ikke mer funksjoner en det som den linse støtter.
Riktig gamle Canon linser passer ikke med ny kamera, men det er nok nye, fine brukte linser på finn.

Edited by Pava
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...