Jump to content

S&W 1911, forkiling.


seawolf

Recommended Posts

Treningsskyting  i går ettermiddag i klubben.
På 50 skudd ble det to tomhylser som ikke ble kastet ut.
De lå i knipe i utkasteråpningen, klemt fast av sleiden på vei fram.
Den nye utdrageren virker, for tomhylsene er klar kammeret, men rekker ikke å bli kastet ut før sleiden kommer fram og kiler de fast / eller at utdrager mister taket når tomhylsa er klar kammeret, og den ramler av og blir liggende på toppen av magasinet.

Jeg gir snart opp.
Skal en forvente slikt av en pistol som pr. i dag koster ca 40.000?
Blir det ikke bedre med å prøve svakere rekylfjærer får jeg bare bestille time for full overhaling hos Magne Landrø, og så får det ta den tiden det trenger.

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, seawolf said:

Treningsskyting  i går ettermiddag i klubben.
På 50 skudd ble det to tomhylser som ikke ble kastet ut.
De lå i knipe i utkasteråpningen, klemt fast av sleiden på vei fram.
Den nye utdrageren virker, for tomhylsene er klar kammeret, men rekker ikke å bli kastet ut før sleiden kommer fram og kiler de fast / eller at utdrager mister taket når tomhylsa er klar kammeret, og den ramler av og blir liggende på toppen av magasinet.

Jeg gir snart opp.
Skal en forvente slikt av en pistol som pr. i dag koster ca 40.000?
Blir det ikke bedre med å prøve svakere rekylfjærer får jeg bare bestille time for full overhaling hos Magne Landrø, og så får det ta den tiden det trenger.

Selv har jeg kjøpt et progressivt rekylfjær kit. Her er det 2/3 fjær sammen, samt foringer og fjærer i forskjellige styrke. Dette gjør at man kan eksperimentere seg litt fram og tilbake, samt en behagelig rekyl, og ikke minst låsing igjen.

 

Ser at Norsegear ikke har inne til 1911 nå, men er tilsvarende dette.

https://www.norsegear.no/dpm-mrs-tanfoglio-limited-custom-stock-stock-ii-buzz-custom-barrel-lenght-113-all-calibres.html

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...