Jump to content

Ny kikkert til jaktfelt


Elg&hjort

Recommended Posts

Bushnell 4200 6-24 x ettelleranna skulle være ein fin kandidat. Har ein slik på salongen min og er veldig fornøgd med den.

 

Etter at nyttårsfeiring var gjennomført i natt satte eg meg ned framfor PC'en og bestilte ein slik til jaktfeltbørsa mi: http://theopticzone.com/detail.aspx?ID=4996

Eg HÅPER ikkje eg har gjort ein stor tabbe no. Tida får vise.

Link to comment
Share on other sites

Hei trenger ny kikkert til jaktfelt, sporterklassen. Noen som har gode forslag, hadde tenkt med 1" rør, variabel fra ca 6-24x40-50. Pris max 8000.

 

Hva med en brukt S&B 4-16x50? Oppfyller kanskje ikke kravet ditt til maksforstörrelse. De koster som regel rundt 8.000 kr.

Link to comment
Share on other sites

Hva med en brukt S&B 4-16x50? Oppfyller kanskje ikke kravet ditt til maksforstörrelse. De koster som regel rundt 8.000 kr.

 

Da er det min mening bedre å kjøpe en med dårligere optisk kvalitet (billigere) og mer forstørrelse enn den du nevner. Til jaktfelt trengs ikke den beste opptikken på de dyreste kikkertene da figurene er laget slik at det er enkelt p skille på kontrastene i dagslys. Forstørrelsen trenger man helt klart og jeg kunne ikke tenke meg å ha en kikkert med noe mindre enn 24x på topp. Til jakt blir det helt motsatt, men det er jo ikke temaet i denne tråden.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...