Jump to content

Åpne forum i samme vindu?


bk00

Recommended Posts

....For alle oss andre så hadde vi satt pris på ........

Hei

Du kan få en link av meg, helt gratis!

http://www.kammeret.no/forum

Legg den til bokmerker/bookmarks/favoritter og du kommer direkte til "oss'" :)

 

Jadajada, men nå er det slik at det går raskere å skrive kammeret.no enn å klikke meg inn på bokmerker. Alternativt så kan jeg jo skrive kammeret.no/forum direkte inn i adressefeltet - MEN for å følge "vanlige" standarder på nettet så kom jeg med dette forslaget.

 

Dessuten så bruker de fleste TABS i dag og ikke vinduer, så når jeg har ett vindu med flere tabs oppe, kammeret.no blandt dem - så er det plagsomt at det plutselig kommer et NYTT vindu oppe.

 

Dessuten, så liker jeg å lese artikler på kammeret.no først, for så å klikke meg inn på forumet.

 

Er ingenting som taler FOR at den bør åpnes i nytt vindu. :)

Link to comment
Share on other sites

Vi åpnet vinduene i nytt vindu eller ny tab, alt etter som hvilken nettleser du har. Gode nettlesere åpner ting i ny tab, dårlige nettlesere åpner det i nytt vindu (det er iallefall min profesjonelle vurdering 8) ). Skal ta det opp med resten av gjengen om vi skal åpne det i samme vindu, vi setter pris på tilbakemeldinger som dette ;-)

 

Aller helst vil vi jo at folk skal ta turen innom portalen, og så gå inn på forumet. Men hvis det er sånt at dette er så plagsomt at dere heller går direkte inn i forumet, så virker det jo mot sin hensikt! Når det er sagt så ønsker vi ikke å hindre noen i å gå direkte til forumet.

 

Nyttige tips (som andre også har nevnt):

Holder du CTRL mens du trykker på en link, åpnes det i en ny tab.

Holder du SHIFT mens du trykker på en link, åpnes det i nytt vindu.

 

Her kan du lese litt om hvordan du kan få IE7 til å oppføre seg smartere:

http://tinyurl.com/2kngt5

Link to comment
Share on other sites

...MEN for å følge "vanlige" standarder på nettet så kom jeg med dette forslaget.

 

....

 

Er ingenting som taler FOR at den bør åpnes i nytt vindu. :)

Jeg er enig med deg jeg.

Kammert.no er omvendt av de fleste andre nettsteder, men, men, .... Når en klikker seg ut av domenet burde det åpnes i nytt vindu/tab.

Du kan stille inn browseren til å åpne nye sider i ny tab istedenfor vindu. Det hjelper jo litt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg går ikke inn på portalen og så videre til forumet hvis forumet åpnes i ny tab, da går jeg rett til forumet, det var en diskusjon om akkurat samme problemstilling på fiskersiden og resultatet ble at linken fra portalen til forumet åpnet i samme tab/vindu slik at man kan bokmerke til portalen, sjekke om det er noe interessant der og klikke seg videre på forumlinken uten å få ny tab eller vindu.

Link to comment
Share on other sites

Aller helst vil vi jo at folk skal ta turen innom portalen, og så gå inn på forumet. Men hvis det er sånt at dette er så plagsomt at dere heller går direkte inn i forumet, så virker det jo mot sin hensikt! Når det er sagt så ønsker vi ikke å hindre noen i å gå direkte til forumet.

For meg er det mer naturlig å gå direkte til forumet da det er der ting skjer hele tiden. Portalen kan jeg sjekke en gang imellom for å se om det har kommet noe nytt. Da blir det omvei å gå via portalen hver gang jeg skal på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...