Jump to content

Ege Arms FX12 erfaringer


Runeeik

Recommended Posts

Skal kjøpe første hagla til rypejakt og leirdueskyting nå og valget står mellom klassisk over under og halvautomatisk. 

Ser XXL har medlemstilbud på EGE Arms FX12 12/76 66cm nå til 4999,- som jo er en meget hyggelig pris om halga er bra nok til førstegangskjøperen.

Noen som har erfaringer med denne eller andre anbefalinger å komme med for ei hagle under 10K ?

Link to comment
Share on other sites

Ikke direkte relatert til akkurat din modell, men det har blitt tatt opp tidligere dette med tyrkiske hagler av samme merke som du nevner:

 

og det samme gjelder hagler til under 10 000:


Jeger har og en erfaring rundt en hagle av samme merke som du linker til, som ikke akkurat taler for å hoppe på det toget: 

https://www.jeger.no/jaktvaapen/hagle/test-av-ege-alaska-e52


Selv ville jeg tenkt at det er bedre å legge noen tusenlapper til i det og kjøpe noe som varer. Min tanke ville vært å kjøpt en brukt O/U av et kjent merke (for eksempel Beretta eller Browning). Ikke bare er de til å stole på og av god kvalitet, men dersom du skulle finne ut at det var litt mye penger å legge i hagle kan du selge de igjen og få igjen det meste (om ikke alt) du selv brukte. Så er de og slik at dersom en passer godt på dem, så har du hagle livet ut.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Endte det med kjøp? Isåfall har du testet den på leirduer? :)

samboeren min er på utkikk etter ny hagle og vi vurderer denne nå som den er på tilbud igjen (4999kr).

hadde vært fint med tilbakemelding om du eller noen andre har noen erfaringer med denne hagla.

Edited by KF
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 2 months later...

Jeg tok en sjans i fjor å kjøpte EGE Arms (Alaska) pumpehagle. Kosta 1900 på xxl..Så jeg tenkte hvorfor ikke. Klarte ikke å bestemme meg for O/U jeg ville ha, å tok denne som ei "ventepølse"😂

 

Den har fungert PEFEKT!! Mener den er tro kopi av den legendariske pumpehagla (remington 870?) som politiet i usa brukte fast fra 70 tallet..

 

Mulig jeg har vært heldig, men den kom med 3 choker og en grei manual. Jeg har hvertfall ei god brukshagle jeg ikke trenger å være redd for..

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med tyrkiske hagler selv, men etter det jeg har lest så har de ikke strenge krav til offentlig kontroll av hagleproduksjon. Dette i motsetning til våpen med riflet løp, der har de lignende "Proof"- regler for offentlig kvalitetskontroll som de fleste europeiske land. Dermed finnes det mye rart av tyrkiske hagler, alt fra ubrukelig og farlig søppel til fullt brukbare våpen av bra kvalitet.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...