Jump to content

Gravert pistolgrepsavslutning i stål


Jeger68

Recommended Posts

Sjekk om Anke Brandt i Masfjorden fremdeles er aktiv

https://www.strilen.no/nyheiter/i/x0zJB/maa-vera-stoe-paa-handa

 

Litt på OT, men siden de er/var gift? 

Har lest utdrag fra boken til Alf Holmaas Helland "Jakta på Girardoni". Han går virkelig grundig til verks, og rekonstruerer denne første luftdrevne millitærrifla. Vel unt litt alenetid i godstolen for en Kammernærd ;)

 

https://handverksinstituttet.no/content/download/9586/96475

Edited by Ruger #1
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeger68 skrev (5 timer siden):

Rafdal skal igang med å bygge ei rifle for meg med en pen trestokk. På den vurderer jeg en pistolgrepsavsluttning i stål med gravering, gjerne «rose & scroll». 
Er det noen som vet om noen gravører som gjør dette, her i landet eller utenlands?

Rafdal har jo en lasermaskin, du kunne jo få han til å gravere noe på 

Pistolgrepsavsluttningen.

Link to comment
Share on other sites

Jeger68 skrev (23 timer siden):

Rafdal skal igang med å bygge ei rifle for meg med en pen trestokk. På den vurderer jeg en pistolgrepsavsluttning i stål med gravering, gjerne «rose & scroll». 
Er det noen som vet om noen gravører som gjør dette, her i landet eller utenlands?

Hvilken låskasse bygger han på?

Link to comment
Share on other sites

Ring Hvasser Motell utenfor Tjøme og spør etter Sibylle.

Spør meeeeget pent om hun kunne tenke seg å gravere litt for å vedlikeholde gamle kunster.

Hun har egentlig sluttet pga vanskelighetene med å frakte uferdige våpen fram og tilbake mellom Norge og Tyskland/Østerrike.

Jeg snakket med henne for et par år siden, bodde på Motellet, og mitt inntrykk var at hun var ikke heeelt avvisende for å jobbe litt.

Hun er utdannet mestergravør hos Merkel og jobbet siden som freelancer for mange kjente luxusvåpenfabrikanter.

Edited by Torf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...