OO Posted January 15, 2022 Share Posted January 15, 2022 Hei! hva er egentlig forskjellen på varmebehandlet pulverlakk og Cerakote serie H? har varmebehandlet pulverlakk på løpet mitt, usikker på om jeg skal bruke samme på låskassen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mini 14 Posted January 18, 2022 Share Posted January 18, 2022 (edited) ..... Edited January 19, 2022 by Mini 14 2 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olesøn Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 Veldig off-topic, men du kan da ikke kalle deg Mini-14 og mene at lakk er fy... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 (edited) On 1/15/2022 at 10:21 PM, OO said: forskjellen på varmebehandlet pulverlakk og Cerakote serie H? Jeg har lite til null erfaring med pulverlakk. Cerakote H og C har jeg brukt en god del. Jeg innbiller meg at det er lettere å ha kontroll med tykkelsen på lakken om man bruker Cerakote. Pulverlakk er kanskje tingen om man skal ha en tykk feit beskyttende overflate hvor jevnheten i tykkelse ikke betyr mest. Var jeg deg ville jeg bare vurdert Cerakote til låsekasse. Edited January 19, 2022 by Bly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OO Posted January 19, 2022 Author Share Posted January 19, 2022 Bly skrev (8 timer siden): Jeg har lite til null erfaring med pulverlakk. Cerakote H og C har jeg brukt en god del. Jeg innbiller meg at det er lettere å ha kontroll med tykkelsen på lakken om man bruker Cerakote. Pulverlakk er kanskje tingen om man skal ha en tykk feit beskyttende overflate hvor jevnheten i tykkelse ikke betyr mest. Var jeg deg ville jeg bare vurdert Cerakote til låsekasse. Hei. Går nok for Cerakote E/Elite serie. Skal være mer holdbar enn Serie H og tynnere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 19, 2022 Share Posted January 19, 2022 2 hours ago, OO said: Cerakote E/Elite serie Det er vel mest i teorien tenker jeg Skal du lakke selv eller bruke noen som ikke er proff tror jeg ikke du kommer til å merke noen forskjell. Uansett husk riktig filter eller så går det galt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OO Posted January 19, 2022 Author Share Posted January 19, 2022 Bly skrev (33 minutter siden): Det er vel mest i teorien tenker jeg Skal du lakke selv eller bruke noen som ikke er proff tror jeg ikke du kommer til å merke noen forskjell. Uansett husk riktig filter eller så går det galt. Får en børsemaker til å gjøre jobben. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OO Posted January 20, 2022 Author Share Posted January 20, 2022 Bly skrev (17 timer siden): Det er vel mest i teorien tenker jeg Skal du lakke selv eller bruke noen som ikke er proff tror jeg ikke du kommer til å merke noen forskjell. Uansett husk riktig filter eller så går det galt. Har du opplevd noe slitasje på lakken, siden du lakkerte str’en din? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olesøn Posted January 20, 2022 Share Posted January 20, 2022 Jeg cerakoter med den luftherdende, funker fint det. Sandblåsinga jeg har tilgang til er litt grov, så det har mer innvirkning på sluttresultat en valg av lakk tror jeg. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 20, 2022 Share Posted January 20, 2022 4 hours ago, OO said: Har du opplevd noe slitasje på lakken, siden du lakkerte str’en din? Den har nå ikke vært så veldig mye brukt etter lakking. Den blir for det meste brukt som testrigg. Jeg har selvfølgelig en annen STR som jeg ikke tuller rundt med og som får mengdebruken. Men uansett, der metall gnikker på metall så blir det selvfølgelig merker. Det betyr at bare magasinet jeg lakket får riper der det er i kontakt med kloa som skal holde den på plass. På en STR er det nesten ingen slitasjepunkter. Som Olesøn sier så betyr prepareringen veldig mye for kvaliteten og sluttresultatet på lakken. Jeg har brukt en for «grov» garnet (sand), og det lager ikke den mest optimale strukturen for lakken. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olesøn Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 Durano selger medium for blåsing så jeg nå. Har ikke prøvd det sjøl, jeg låner hos tungindustrien, så må ta det som er der. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 21, 2022 Share Posted January 21, 2022 Stiv pris får en si Nesten som hvit pulver.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OO Posted January 24, 2022 Author Share Posted January 24, 2022 Bly skrev (På 21.1.2022 den 22.12): Stiv pris får en si Nesten som hvit pulver.. Olesøn skrev (På 21.1.2022 den 19.03): Durano selger medium for blåsing så jeg nå. Har ikke prøvd det sjøl, jeg låner hos tungindustrien, så må ta det som er der. Vurderer å gå for Durano pga garantien de har om lakken ikke sitter som den skal. Men vet ikke hvor godt kjent de er med str kontra en servicestasjon... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bly Posted January 24, 2022 Share Posted January 24, 2022 7 hours ago, OO said: Men vet ikke hvor godt kjent de er med str kontra en servicestasjon... Driver servicestajoner for STR med lakering? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OO Posted January 24, 2022 Author Share Posted January 24, 2022 Bly skrev (2 timer siden): Driver servicestajoner for STR med lakering? Har forhørt meg med et par våpenrohandlere, noen av disse var visst servicestasjon for sauer ja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panther Posted August 24 Share Posted August 24 On 1/20/2022 at 5:54 PM, Olesøn said: Jeg cerakoter med den luftherdende, funker fint det. Sandblåsinga jeg har tilgang til er litt grov, så det har mer innvirkning på sluttresultat en valg av lakk tror jeg. Hvordan syns du C-serien holder? Vurderer å ta ett chassis med C-serie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olesøn Posted August 27 Share Posted August 27 Sitter nå på det jeg har lakket så langt. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugerdud Posted August 30 Share Posted August 30 Hvordan er det med Cerakote og slitasje på sluttstykke? Blir det noe ekstra slitasje når låsekasse er ceracote innvendig og glideflatene gnikkes på dette? Eller er det ikke noe problem? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruger #1 Posted August 30 Share Posted August 30 Etter min erfaring, så slites det der en vanlig blånering vil bli slitt. Kanskje ikke like fort. Bruker FlunaTec på alle glideflater (og utvendig) på mine våpen. Har kun Remingtonbolter med Ceracote. Hvordan en fatbolt vil oppføre seg med cera, har jeg ingen aning om, men antar at det er tightere, og slites fortere. Er vel derfor de ofte er blanke ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rugerdud Posted August 31 Share Posted August 31 @Ruger #1 nå var det ikke helt slitasjen på coatingen jeg tenkte, mulig det kom frem dårlig. Tenker slitasje på metallet. Cera er jo veldig ru og jeg ser for meg det vil fungere som sandpapir på stålet der det er kontaktflater. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts