Jump to content

Kongsberg mauser (M67)


mauser14

Recommended Posts

Hei
Har denne gamle sliteren liggende som snart skal ut å "lufte" seg :)

Jeg har lyst på en Harris 2 fot til den (med vugge)
Kan noen hjelpe meg med hva som trengs for at jeg kan få montert dette.
Har tatt et bilde av den under.
Er det mulig å montere en tofot i den aluminiums skinna og samtidig beholde festet til reima ?

 

Jeg må også kutte litt av kinn støtta da den er montert så høyt opp. Når jeg drar sluttstykket tilbake så slår den inntil treverket. Må ta bort ca 2cm. Slik det er nå får jeg engang ikke matet opp nye skudd da bolten holder igjen.
Hva slags (lakk?) / olje anbefales på kinnstøtta for å få denne så likt som resten av stokken, samt få treverket "tett" slik at det ikke suger til seg fuktighet ute i regnet?

Setter stor pris på tips :)
Ha en ellers fin kveld!
Jan

Link to comment
Share on other sites

Noen som klarer å se om min stokk er behandlet med lakk eller olje? Det er en ganske glatt og hard finish på den.

Som sagt skal jeg modifisere kinnstøtta på den så etter litt lesing her inne så ser jeg at schaftol olje er populær. Lurte på å smøre på litt sånn når støtta har blitt modifisert slik jeg vil ha den. God ide eller burde jeg smøre inn med noe annet?

Sånn ellers også, er schaftol olje lurt å smøre på hele stokken?
Denne M67`n har sått i et våpenskap i 5 år uten å bli brukt. Aldri fått en dråpe med olje i mitt eie.

Edited by mauser14
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...