Jump to content

tyristubben VS kkc


riflejakt

Recommended Posts

jeg har selv en kkc stokk og er hittil svært fornøyd med den. har ikke vært i skogen med den ennda, siden jeg fikk nå like før jul. har bare prøvd å skutt noen skudd med den. stokken er svært god og holde. den ser bra ut. veier lite. gode justeringsmuligheter (bakkappe, kinnstøtte) den skal vist også være svært sterk. men hører noen her inne sier treet er mykt og at det lett bli riper og hakk i den.

så jeg er hittil svært fornøyd med stokken:)

tyristubben stokken du snakker om har jeg ingen erfaring med. eneste jeg vet om de er at de er pene å se på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ingen av dem, men har holdt i dem på Landrø. Jeg synes begge er ergonomiske vidundere. Det jeg husker best - var at pistolrepet passet meg best på tyristubben. Husker jeg riktig, opplevdes dette som brattere enn på kkc - og det bratteste grepet passet meg best, slik jeg husker det. - Deilig valg foresten, du kan jo ikke gjøre feil.

 

lykke til - Langlo

Link to comment
Share on other sites

En stor fordel er at det er du som bestemmer hvordan du vil ha din Tyristubben kolbe, du kan tilpasse den akkurat slik du vil ha den :)

 

 

Javel,kan man altså tilpasse alt? eller? kunne kansje ha tenkt meg en annen løsning på justeringa av kinnstøtta,slik at eg hadde sluppet å bruke umbrako nøkkelen kver gang eg skal sette i sluttstykke eller foreta en høydejustering :shock:

Link to comment
Share on other sites

Eg har en TS stokk sjøl i svartor som eg bruker til jaktfelt,men no ønsker eg en ny stokk til sako 75 min som brukes til hjortejakt i ulent terreng,så derfor trenger eg en stokk som tåler litt juling,og en del regnveir siden vi er velsigna med det her på vestlandet.

håper på å finne en løsning på justeringsmuligheten av kinnstøtta på TS stokken slik at eg slipper å begynne å leite fram verktøy for å justere kinnstøtta. :shock:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...