Jump to content

Arvet gammel Swarovski. Verdi?


Knutsi

Recommended Posts

Hei! Jeg er ikke spesielt kikkert-kyndig annet enn at jeg vet hvilken ende man ser igjennom og at Swaro i likhet med Zeiss er dyre greier. Jeg har arvet et beist av en Swaro Habicht 8x56 SL og en mindre Swaro Habicht Pocket SL 8x20. Vet ikke alder på de, men antar sen 90' tidlig 00'. Linsene fremstår fine og ripefri. Jeg har det jeg trenger til jakta og lurer på å selge disse. Er de verd noe? Pocket'en har originalt etui, mens storingen har kun cover til linsene.

Link to comment
Share on other sites

10 hours ago, Knutsi said:

Er de verd noe?

 

Kortversjonen: JA!!!

 

Det er folk som er "kikkertkyndige" her på forumet, f.eks. @amatør, som kan si noe om både det tekniske, og omtrent prisleie.

 

Jeg vil, ut fra det jeg har sett på finn.no, anta at den lille vil gå for over 5 lapper, og at den store vil gå for rundt 10. Men nå er det litt "feil årstid", slike kikkerter er gull (!) verdt, like før reinsjakta! Den store er forresten mest egnet til "stasjonær bruk", nattlig speiding etter hjort og rådyr.

 

10 hours ago, Knutsi said:

Jeg har det jeg trenger til jakta  -  -

 

Hadde disse kikkertene dumpet ned hos meg, ville det omgående blitt en Zeiss Terra 10x25, og en 7x50 "Kosygin", og en tilsvarende Steiner, til salgs!

 

Edited by Jegermeistern
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...