Jump to content

Liten ide? Krg bravo tikka LA?


PakningPå

Recommended Posts

Har lenge siklet på krg bravo med tikka t3 kasse 6.5x55, men slått det fra meg da krg ikke lager chassiet i LA. Men, kom på en liten ide. Visst en bytter ut forskjeftet til vision LA, vil det gå an å bruke AI LA magasiner? Må vel kanskje og forlenge alu-chassiet i stokken og, men tror en slipper det siden tikka t3 kassene har samme lengde uansett? Noen som har prøvd dette?

Link to comment
Share on other sites

Dette er nok noe mange har gått å tenkt på. Jeg var der at jeg brukte SA chassis fra MDT på 6,5x55 og magasiner fra MDT som har plass til 75mm patronlengde. Da var det bare å lage patron litt kortere. Fabrikkammo feks DL Felt er vel 77 eller 78 så det er jo bare et lite press. Får du tak i 12 Skuddmagasiner får du lett 10 patroner, men  med 10 skudds blir det bare 9, om dette er en viktig del av prosjektet :)

Jeg gjorde ikke dette lenge før jeg likevel havnet på 260 Rem, så også har relativt billige hylser, men det fordrer hjemmelading 

 

Link to comment
Share on other sites

5 minutes ago, pererik said:

Dette er nok noe mange har gått å tenkt på. Jeg var der at jeg brukte SA chassis fra MDT på 6,5x55 og magasiner fra MDT som har plass til 75mm patronlengde. Da var det bare å lage patron litt kortere. Fabrikkammo feks DL Felt er vel 77 eller 78 så det er jo bare et lite press. Får du tak i 12 Skuddmagasiner får du lett 10 patroner, men  med 10 skudds blir det bare 9, om dette er en viktig del av prosjektet :)

Jeg gjorde ikke dette lenge før jeg likevel havnet på 260 Rem, så også har relativt billige hylser, men det fordrer hjemmelading 

 

Er nok lettest med 260rem ja. Har tilgang til presse, men viljen er det litt værre med. Er så lettvint med x55, og det med tilgang på god og billig fabrikkammo. Men når lysten trumfer viljen så blir nok en tikka i 260rem.

Link to comment
Share on other sites

20 minutes ago, Runarash said:

tikka i 260rem.

Ligger ikke mange av de brukt(eller ny forsåvidt), men gode børsemakere tar fra 6500 for et nytt løp i 260 Rem, om du kommer over en donorbørse.

Tilbake til x55 temaet, så vet jeg om skyttere som bare presser fabrikkammo litt kortere, så det er ikke en ukjent rute.

Edited by pererik
glemte en setning
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...