Jump to content

Når må man trimme hylser?


Resuam

Recommended Posts

Hei. 
disse to (6,5x55) er fra samme lot og begge er skutt en gang. De er helpresset og sånn sett klar for å få på plass tennhetter. Makslengden skal være 55 mm og sånn sett er de innenfor, men forskjellen i størrelse er ganske stor. Bør de trimmes ned til samme størrelse eller er dette ok?

Det er den lengste og den korteste...3C4B8760-94E1-4D89-AFDE-2337F9A09707.jpeg.ef6994f26fe0726cb7ad27e5c94a6292.jpeg2447C57F-C32C-472E-B86F-D4A6ECD71AED.jpeg.77c89f9ee6195b284b788038f0cb6c75.jpeg

Edited by Resuam
Link to comment
Share on other sites

Jeg personlig gidder kun å trimme når de er over maksmål, og har heller ikke merket forskjell i presisjon selv om alle hylsene ikke er nøyaktig lik lengde. 

 

Skal du skyte på veldig lange hold eller har ekstreme høye krav til presisjon bør de sikkert være nøyaktig like lange. 

Link to comment
Share on other sites

Selv har jeg igrunn sluttet med trimming av hylser som brukes til ladninger for bruk på 1-200 meter etter at jeg fant ut hva max hylselenge virkelig er i mine kammer. Min nye S&L pipe i 6,5x55 kan ha 55,3mm.  Sjekker bare lengde med skyvelære etter hver 5. pressing, oftere til å begynne med for å se utviklinga.

Bruker denne Chamber Length Gage

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...