Jump to content

Nikko stirling octa 3-24x56


Jange

Recommended Posts

Jeg ville ikke valgt et kikkertsikte med 8x zoom i den prisklassen. Og hvertfall ikke i forstørrelsesområdet 3-24.

De åpenbare grunnene til å styre unna er:

 

- Uten et ordentlig ballistisk tårn er forstørrelser opp til 24x meningsløst. Skal du drive med langholdsskyting kommer du uansett sjelden billig unna. Bedre å legge litt ekstra i utstyret med en gang, enn å må kjøpe nytt fordi det første ikke holdt mål. God kvalitet på kikkerten er meget viktig når det gjelder lange hold, og enda viktigere når man snakker forstørrelser på over 15x.

 

- 8x zoom setter dessuten store krav til linsekvaliteten, hvertfall når man når høy forstørrelse. Så noen skumringskikkert er det ikke.

Edited by Tobfa
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Tobfa said:

8x zoom setter dessuten store krav til linsekvaliteten, hvertfall når man når høy forstørrelse. Så noen skumringskikkert er det ikke.

Jeg har sett litt i den Octa 1-8 kikkerten og den var utrolig klar og fin syntes nå jeg. Men er jo litt skeptisk til generell byggekvalitet i forhold til pris og andre sikter i samme prisklasse fra andre anerkjente leverandører.

Men kan jo være at den optiske kvaliteten på 3-24x56 siktet også er overraskende bra.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...