Jump to content

357 mag Sabot


boomcar

Recommended Posts

Mener det dreide seg om at prosjektilene var håpløse å spore siden de ikke hadde hatt kontakt med løpet.

 

Omtrent som en hvilken som helst haglepatron?

 

Jeg har aldri sett noen regler som omtaler slike prosjektiler eller komponenter. Skulle jeg tippe på hvorfor de er vanskelige å få tak i så er det størrelsen på det norske marked kombinert med mangelen på bruksområder.

Link to comment
Share on other sites

Mener det dreide seg om at prosjektilene var håpløse å spore siden de ikke hadde hatt kontakt med løpet.

 

Omtrent som en hvilken som helst haglepatron?

 

Jeg har aldri sett noen regler som omtaler slike prosjektiler eller komponenter. Skulle jeg tippe på hvorfor de er vanskelige å få tak i så er det størrelsen på det norske marked kombinert med mangelen på bruksområder.

Jeg mener at jeg i nevnte forbindelse leste noe om unntak for patroner til bruk i hagle, men det er så leeeenge siden at jeg ikke vil være for bastant.

Får man forresten kjøpt slik ammo i Junaiten lengre ?

Link to comment
Share on other sites

Det er vel rett at kal 30 patronene til Remington ble stoppet, (om de faktisk ble forbudt tror jeg ikke) men det er ikke et generelt forbud mot sabot. For .357 har jeg personlig ikke sett slike omtalt i noe kataloger, men det er teoretisk mulig å benytte Speer sine hagle kapsler for 38/357 med .32 kuler. Hvordan presisjon blir kan jeg ikke si noe om, men det passer sammen om man bruker rett lengde på kula.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...