Jump to content

Sabatti rifle


Langlo

Recommended Posts

Jeg leter på forumet her etter informasjon om sabatti rifle. Et sted leser jeg at Falk er glad i sin. Ellers er det lite å bli klok på. Siden jeg har tilbud om en 30-06 i rustfritt, ønsker jeg å oppdatere meg litt.

 

Dette er en sak med grå/svart synthskjefte og rustfri pipe. Noen som har noe å fortelle?

 

(Mekanisme - presisjon - kurant - prakiske/upraktiske detaljer - kvalitetsproblemer etc etc.

 

 

Ha en oppdatert Jul

 

Mvh Langlo

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en Sabatti mod. 90 6,5x55 links. Har kun skutt et jaktfeltstevne med den så jeg har ikke så store grunnlaget for å uttale meg enda. Men det lille jeg har skutt er jeg veldig godt fornøyd med. Den virker godt balansert og avtrekket er mykt etter at jeg fikk justert det litt (var litt treig).

Kommer til skyte mange stevner med den til våren og det gleder jeg meg til :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Låner denne tråden litt.

 

Hadde for en tid tilbake en Sabatti model 90 i 6,5x55 som står nevnt lenger opp i tråden. Denne er nå solgt da det var andre børser som fristet og kaliber til storvilt hadde jeg dekket.

 

Nå kom have syken over ei rifle i 222/223 kaliberet til småvilt og jaktfelt.

 

Så noen som har brukt sabattien i små kaliber og kan si noe? Var veldig fornøyd med den i stor børse men denne er vel bygget litt annerledes med bla. boksmagasin.

 

Så hvis noen har noe godt eller vondt å si om Model 90 i 222/223 så kom med det :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Noen som har erfaring med "rustfri"/syntet utgaven her? Har hatt 2 med trestokk før (kjempe fornøyd) men vil ha en med syntstokk nå av en eller annen grunn :oops:

 

Så om noen har skutt med en slik og kan si noen ord så setter jeg stor pris på det. Har holdt i en slik(riktig nok i 308win men de har bare en kasse lengde) og likte den godt på skuldra.

Link to comment
Share on other sites

Ingen som har noe å si om denne? Er det for ukjent merke i norge så ingen har det eller hva? Eller er de ikke dyre nok så folk ikke vil ha de? Opplever ofte mange "jegere" rynker på nesa når jeg kommer med mausera eller Remington riflene mine.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...