Jump to content

Erfaringer med KKC stokk? KKC, Tommelhull eller GRS?


strand1441

Recommended Posts

Den du liker best, gidder å bære og skyter best med fordi.

Det er rett og slett vanskelig å svare på. Noe liker det skrå grepet på Grs. Noen liker det mer rette grepet på KKC. Grs er forresten tyngre en KKc.Jeg foretrekker en plaststokk til bevegelig jakt pga vekt og god nok, men skal jeg jeg ligge å prikke Gås på langt hold uten gåing vil jeg bruke Grs.

Prøv å finn en måte å få prøvd/holdt i de, så finner du ut av dette :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Grs er en tyngre jaktstokk, 1350g, men stort fyldig grep. Så visst du har små hender passer den sikkert ikke deg. Det finnes og grs hunter light som skal være generelt mindre og lettere men den har jeg ikke prøvd selv.

 

Kkc er litt lettere og mindre i grepet enn grs. Fortsatt behagelig. Ca 1100g.

 

Mitt, og sikkert alle andre sitt råd er å gå til en butikk og prøve å holde begge deler og se hva du liker best. Jeg har jaktet med grs sporter i ca 4 år og skal gå tilbake til orginalstokk pga vekt, og har anskaffet annen rifle til langholdsrollen. Grs er behagelig og digg å bruke, syntes jeg, men jeg vil prioritere vekt på jaktbørsa.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bruker KKC sjølv, veldig fornøyd. Blir brukt på ein Sauer 202. God å skyte med og forholdsvis lett var mine kriterier når eg handla stokk.

GRS har eg ikkje erfaring med.

Som sagt lengre oope i tråde så er det den stokken DU liker eller passer til DEG som er den beste stokken.

Edited by Walker76
Lagt til tekst
Link to comment
Share on other sites

Jeg har bestilt KKC nå, gleder meg som en unge til å få den i hus🤪
Kjente også på GRS.  Jeg har ikke små hender, så GRS`n føltes ikke for stor, faktisk synes jeg kanskje ikke den føltes så mye større, men det var noe med fasongen på KKC som gjorde at det satt som støpt i mine hender. 

Såklart er det jo individuelt hva man liker, men personlig synes jeg KKC har renere linjer, GRS blir litt klumpete.

 

Det beste tipset er som nevnt over, å få kjent på begge😉

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Kjøpte en KKC til min Weatherby og ble veldig overrasket over dårlig passform. Vi snakkes 1-2mm her og der som krever sliping og puss for at den skal passe ordentlig. Pipen ligger ikke fritt heller. Synes det er veldig rart når det snakkes om 100 % fit ut av eske. Har meldt tilbake til KKC, men ikke fått svar ennå. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...