Jump to content

Advarsel - handlet hos America's Pet Store ?


gamp

Recommended Posts

Vil bare meddele at jeg fikk en telefon den 8/12 fra banken om at de hadde oppdaget en mistenksom transaksjon på Mastercardet mitt.

Det var trukket ca. kr.5,00, ikke stort beløp, men i følge banken tydet det på at det var noen som testet om kortet virket for senere å

tappe kortet for et større beløp.

Banken anbefalte at kortet mitt ble sperret og at jeg fikk et nytt kort. Som så gjort.

 

Ca. en uke etter dette fikk jeg en email fra America's Pet Store, om at de har registrert at noen hadde vært og hacket sensitive opplysninger fra deres kunderegister

og at de anbefaler at vi som har handlet der, sjekker utskriftene fra banken nøye i tilfelle noen har tappet konto eller kort.

Jeg vet at mange her på forumet har handlet der og man bør derfor være spesielt påpasselig.

All honnør til banken min DnB Nor som med dette viste en utrolig god service som kom skurkene i forkjøpet og forhindret at iallefall mitt kort ble tappet før

jeg selv i det hele tatt hadde merket noe. Mailen fra America Pet Store lyder som så:

 

Dear Customer:

 

This is to notify you that on or about Monday, December 8, 2008, one or both of the websites operated by Rocky River Capital Partners, LLC, doing business as America's Pet Store and Pet Frenzy, experienced a security breach. Those websites are www.americas-pet-store.com and www.petfrenzy.com. We do not know who was responsible. As a result, the security, confidentiality, or integrity of personal information in the form of individual customer names and credit card account numbers belonging to customers of America's Pet Store and / or Pet Frenzy have been compromised. When the security breach was discovered, we immediately shut down both websites to prevent any further unauthorized access or acquisition of information.

 

For further information and assistance, you can contact us at the following toll-free telephone number: 1 (800) 870-1941. International customers can contact us at 1 (802) 862-6996.

 

Because of this unfortunate event, you should remain vigilant by reviewing your credit card account statements and monitoring free credit reports. In addition you should not provide personal information in response to electronic communications regarding security breaches.

 

We have taken steps to enhance the security of our websites, and they are now back online. We are confident that we can prevent a repetition of a breach of this kind in the future.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk sperret 2 Visakort, flere andre jeg kjenner har også fått sperret kortene sine etter å ha handlet Garmin Astro i denne butikken, var vist en addresse i Las Vegas som prøvde å trekke kortene mine for kr 6,47 kr.Et overvåkningsorgan som heter Teller oppdaget dette og min bank fikk melding om det og sperret kortene umiddelbart. Veldig takknemlig for at bankene følger med.Jeg har også fått den mailen fra A pet store.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kjempebra at banken oppdaga og sa ifrå. Og kjempbra at American Pet Store sei i frå også.

 

Har handla hjå APS fleire gonger - og er kjempefornøgd med dei. Syns ikkje ein skal svarteliste dei, dette kunne truleg ha hendt med andre nettbutikkar også- og APS har håndtert dette bra høyrest det ut til.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

 

Har ikke handlet hos America Pet store, men mitt mastercard ble tappet for 36 180 nok i oktober mest sannsynlig etter internetthandel. I mitt tilfelle, som hos deg, gjorde og banken meg oppmerksom på at noe var på gang og sperret kortet. Fikk senere spesifisert regning hvor det virket som om noen hadde gått bananas med mitt kort... Det var til og med handlet bensin hos Shell for 48 dollar. Tilsammen var det gjennomført 20 ulike transaksjoner hos ulike butikker. Alt i USA. Det ser ut til det var lagd en kopi av mitt kort i og med at man ikke kjøper bensin og lignende via internett... og ikke minst fordi jeg fortsatt satt med kortet i pengeboka her i norge.

 

Heldigvis ble regningen strøket og jeg fikk ingen kostnader annet enn at jeg ble litt skremt. Men når det er sagt syne jeg likevel at det virker litt for "lett" å få svindlet kort.

 

mvh

tore

Link to comment
Share on other sites

Det er jo kjempebra at banken sier i fra. De er virkelig snille. Dette er det forresten en grunn til.

 

Bankene og kortselskapene er ansvarlig for nesten all svindel som skjer på nett.

 

Det beste er derfor å bruke Mastercard. Skulle du komme ut for svindel kan du bare nekte å betale. Det er alltid lettere å nekte å betale, enn å kreve og få tilbake penger.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...