Jump to content

Hvis jeg skal selge rifla mi..


Henry8

Recommended Posts

Å selge  våpenskapet er lett..har allerede en som vil kjøpen. Værre er det med 22 rifla. Det må nødvendigvis ta litt tid. Så nå lurer jeg på om det er en risiko og selge skapet og bli sittende igjen med rifla til jeg har en kjøper med løyve. Får jeg ikke solgt'n så leverer jeg den inn til destruering, men i mens følger jeg jo ikke våpenloven. Hva er risikoen for at onkel ligger og "sniffer" på en ev. Finn annonse eller på Kammeret og finner ut han skal sjekke??    

Rifla er ikke verdt allverden så hvis det er en risiko leverer jeg den likegodt inn meg en gang. Kan fort bli dyrt..

Link to comment
Share on other sites

Best å vente til du har fått bort rifla på et eller annet vis? Som du sier, våpenskapet får du solgt på dagen omtrent uansett hvor du befinner deg i landet virker det som. Eventuelt å la noen med skap oppbevare den med en utlånserklæring til du har fått solgt.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Men har politiet hjemmel til å kontrollere våpenskap uten forvarsel, gitt at det ikke foreligger en spesiell grunn?  Her er jeg på vinglende grunn, men tror en kontroll skal varsles i forkant. Hvis de bare dukker opp på døra for å sjekke så vil jeg tro det krever en ransakningsordre.

 

Når det er sagt så ville jeg også ventet med å selge våpenskapet til våpnene var solgt 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...