Jump to content

Hvor mange av samme våpen?


Baldur

Recommended Posts

Hei. har spurt om noe lignende før angående Glock 17 til IPSC.

 

Jeg har en Glock 17 som er bygget om til open Pistol. det er frest i sleiden, montert komp og gjort endel andre endringer som gjør at den er "fastlåst" i denne divisjonen.

 

Samtidig eier jeg en annen glock 17 som brukes til production optics. denne er også gjort permanent endring på ved at det er frest sport til rødpunkt i sleiden.

 

ønsker nå en annen Glock til bruk i Standard. og lurte på om det er mulig å søke på enda en 17 til dette?

 

er det faktisk et tak på hvor mange av samme modell man kan eie, såfremt at de er satt opp til ulike divisjoner på en slik måte at det er vanskelig å lett kovertere dem mellom divisjonene? Er det for eksempel mulig å kunne argumentere for å kunne ha 4 Glock 17 pistoler satt opp til ulike divisjoner?
 

spør da dette rett og slett er pistolen jeg liker best å bruke, så hadde vært en fordel om jeg kunne brukt den samme til alt.

 

takk

Edited by Baldur
Link to comment
Share on other sites

16 hours ago, aps said:

Har du aktivitet nok til reservevåpen i prod går det fint, dvs minst 2 L3 og noen L2 i året ca. Hvis ikke går det ikke fint. 

 

prod ops er ikke erverv.  prod er erverv.

 

skjønner. Men om det er Open, Production og Standard det er snakk om da? vil det da være greit?

Link to comment
Share on other sites

27 minutes ago, aps said:

slik du har lagt det frem sliter du. 

 

uansett forutsetter det aktivitet, når du skal ha så mange våpen 

 

Aktivitet har jeg jo. men er vel uansett lov med 4 stk uten noe spesielt med aktivitet fortsatt?

Men jeg kan altså ikke argumentere slik at Open pistolen min natulrigvis må bli i open, production optics pistolen min er også permanent endret, som gjør at jeg ikke kan skyte i stadard med den, så dersom jeg ønsker samme pistol til standard så må jeg dermed ha en annen de jeg har fra før.?

Link to comment
Share on other sites

1 pistol pr bruksområde.

Les våpenkompendiet, finnes på politiet.no

 

Men bruksområdene til dynamisk pistol er:

Open

Standard

Prod

Classic

Og revolver.

Du kan ha glock 17 i de tre første.

Hvis du har søkt på en av glockene til prod allerede, så legger du ved skriv som sier at du har bygd om til open evt standard.

 

Som du sier kan rekreasjonskytter ha 4 våpen. Så dette skal ikke være noe problem i utgangspunktet.

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, aps said:

Hvorfor kan ikke prod pistolen ervervet til prod brukes i standard, må du svare politiet på 

 

Hvis lokale kammeret til OP følger kompendiet så trenger man ikke det.

"Våpen som innvilges til bruk i dynamisk skyting forutsettes å være egnet til bruk i det programmet som oppgis som ervervsgrunnlag. Et våpen som er ervervet til Production, og som er lovlig brukt også i Standard vil imidlertid ikke være til hinder for innvilgelse av våpen i Standard."

 

Det er jo rom for tolkning og rundskrivet til POD sier noe litt annet, så avhenger av tante. Her i sør-øst følger de kompendiet slavisk. gir beng i hva du har fra før i andre bruksområder, f.eks klin like 357 revolvere i revolver, ppc og magnum 1 uten noe mer om og men

Link to comment
Share on other sites

38 minutes ago, meatpukk said:

1 pistol pr bruksområde.

 

3 minutes ago, meatpukk said:

Hvis lokale kammeret til OP følger kompendiet så trenger man ikke det.

"Våpen som innvilges til bruk i dynamisk skyting forutsettes å være egnet til bruk i det programmet som oppgis som ervervsgrunnlag. Et våpen som er ervervet til Production, og som er lovlig brukt også i Standard vil imidlertid ikke være til hinder for innvilgelse av våpen i Standard."

 

Det er jo rom for tolkning og rundskrivet til POD sier noe litt annet, så avhenger av tante. Her i sør-øst følger de kompendiet slavisk. gir beng i hva du har fra før i andre bruksområder, f.eks klin like 357 revolvere i revolver, ppc og magnum 1 uten noe mer om og men

 

Takk så mye for svar. Tror jeg tar å legger ved forklaring og kopi av kompediet i søknad.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...