Jump to content

Hvor finner jeg det perfekte siktet?


Resuam

Recommended Posts

Jeg har skrevet noen poster der jeg vil ha en sammenligning av spesifikke kikkertsikter. De trådene hjelper egentlig ikke. Jeg er en stor nerd og finner veldig mye selv, men ingen sikter som klaffer helt... Tenker det er mange andre som også har gjort en jobb med å finne det perfekte siktet😊

 

kriteriene for hva som er det perfekte siktet variere veldig fra person til person. Mine kriterier er disse:😊

 

min 3x forstørring

minste maksforstørring: 15x, men helst mer og veldig gjerne over 20x!

minst 50 mm lysåpning

ikke medførstørrende retikkel

lys med justering fra godt dagslys til godt inn i skumringa

Kulebanekompensator!!!!!

denne må være enkel å nullstille, bør kunne låses, tydelige klikk og enkel i bruk! Trenger ikke å være med ringer. Jeg kan lage tape selv. 
den bør heller ikke veie så mye mer enn 700g. 
God optikk!!!!!!

pris under 15K, helst ned mot 10K

 

Har sett på zeiss v6 og delta titanium HD 2,5-15x56. Den siste leder så langt, men tårnet er under et lokk og kan ikke låses. Man kan kjøpe bt, men den har 3 ringer med hvert sitt punkt og ser heller ikke ut til å kunne låses. Tårnet under lokket er for så vidt bt den også og ser mer aktuell ut enn det man kan kjøpe ekstra..., men kan som sagt ikke låses. Vet ikke om det er så stort problem heller siden man sjekker avstand og innstilling før skudd uansett. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...