LA8PV Posted August 31, 2020 Share Posted August 31, 2020 Hei Noen som har ladedata til sako super hammerhead 150 gr til 308? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sølvrev Posted September 1, 2020 Share Posted September 1, 2020 Ser ikke ut til å være noen overveldende respons her? Jeg har ikke ladet med denne kula, men om du ser på hjemmesidene til Vihtavuori og Norma finnes det data for andre kuler du kan ta utgangspunkt i, f. eks. Woodleigh Weldcore 150 grs for Vihtavuori-krutt og Oryx 165 grs for Norma-krutt. Etter hva jeg kan se vil du ende opp med maksladninger rundt 44 grs med Vv N140 eller Norma 202 (men start gjerne litt lavere). 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LA8PV Posted September 1, 2020 Author Share Posted September 1, 2020 1 hour ago, Sølvrev said: Ser ikke ut til å være noen overveldende respons her? Jeg har ikke ladet med denne kula, men om du ser på hjemmesidene til Vihtavuori og Norma finnes det data for andre kuler du kan ta utgangspunkt i, f. eks. Woodleigh Weldcore 150 grs for Vihtavuori-krutt og Oryx 165 grs for Norma-krutt. Etter hva jeg kan se vil du ende opp med maksladninger rundt 44 grs med Vv N140 eller Norma 202 (men start gjerne litt lavere). Flott. Da har jeg noe å gå etter. Takk for svar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LA8PV Posted September 4, 2020 Author Share Posted September 4, 2020 Har målt lengden på fabrikkpatronen til denne nå, og de er 67,16mm ca. Bør jeg også gå for samme lengde? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
nhd Posted September 4, 2020 Share Posted September 4, 2020 16 minutes ago, LA8PV said: Har målt lengden på fabrikkpatronen til denne nå, og de er 67,16mm ca. Bør jeg også gå for samme lengde? Jeg bruker i hvert fall det når jeg lader. Jeg antar at det er en god grunn til at fabrikken har valgt den lengden og den hastigheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts