Jump to content

Ladedata 308


LA8PV

Recommended Posts

Ser ikke ut til å være noen overveldende respons her? Jeg har ikke ladet med denne kula, men om du ser på hjemmesidene til Vihtavuori og Norma finnes det data for andre kuler du kan ta utgangspunkt i, f. eks. Woodleigh Weldcore 150 grs for Vihtavuori-krutt og Oryx 165 grs for Norma-krutt. Etter hva jeg kan se vil du ende opp med maksladninger rundt 44 grs med Vv N140 eller Norma 202 (men start gjerne litt lavere).

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, Sølvrev said:

Ser ikke ut til å være noen overveldende respons her? Jeg har ikke ladet med denne kula, men om du ser på hjemmesidene til Vihtavuori og Norma finnes det data for andre kuler du kan ta utgangspunkt i, f. eks. Woodleigh Weldcore 150 grs for Vihtavuori-krutt og Oryx 165 grs for Norma-krutt. Etter hva jeg kan se vil du ende opp med maksladninger rundt 44 grs med Vv N140 eller Norma 202 (men start gjerne litt lavere).

Flott. Da har jeg noe å gå etter. Takk for svar

Link to comment
Share on other sites

16 minutes ago, LA8PV said:

Har målt lengden på fabrikkpatronen til denne nå, og de er 67,16mm ca. Bør jeg også gå for samme lengde? 

Jeg bruker i hvert fall det når jeg lader. Jeg antar at det er en god grunn til at fabrikken har valgt den lengden og den hastigheten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...