Jump to content

Brecom VR 550


Hunderjakt

Recommended Posts

Jeg har ingen erfaring med VR550. Denne har IP54-klassifisering, noe lav batterikapasitet, og ingen mulighet for å variere sendestyrke (fast 5W). Men det spørs hva du skal bruke den til. Er du stort sett ute i godvær og har mulighet for å lade hver dag kan den gjøre nytten. Tror nok jeg ville valgt en dyrere Brecom-modell. Og uansett vil en skogsantenne (1/4-bølge) øke rekkevidden betydelig.

For øvrig er mye av den elektronikken som tilbys for jakt og annen hobbybruk av Mikke Mus-kvalitet. Det gjelder særlig tilbehøret i form av ekstern mic og øremusling. Det er sytrådtynne ledninger med ikke-vanntette gjennomføringer som lett ryker eller mister kontakten. Men så koster da også VHF-radioer beregnet for det profesjonelle markedet en smule mer......

Det er riktig at mye i dag produseres i østen (også enkelte brand-produkter). Min egen Hunter F1 (liten og lett, og made in Taiwan!) med variabel sende-effekt (1,5 og 5W) har for øvrig fungert greit i mange år. Men jeg har alltid med et ekstra mini headset på jakt, og selv om radioen er IP 65-klassifisert er jeg nøye med å ta ut batteri og tørke den etter en dag i regnvær.

Edited by Sølvrev
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...