Jump to content

Winchester 1886


Mountainman

Recommended Posts

Kjøpte en Winchester 1886 i 45/70 i 2019! Hadde tenkt og bruke den med orginal kula fra Lyman 405g flat nesa! Problemet er når jeg skal kammre patrona så får jeg problemer den siste mm , da blir kula pressa inn i riflene! Kan virke som om kammert er tilpasset nye type kuler, lettere og mer rundnesa! Er bare kjedlig og ikke få brukt orginal kula her! Har ikke hørt noen ha nevnt dette før! Kan det være en reklamasjons sak?? Noen som har vært borti dette problemet/ eller hørt noe?    

Link to comment
Share on other sites

Er det en original eller en reproduksjon?

Dersom patronen fungerer i mekanismen og mater fint fra magasinet bør du prøve med litt kraftige ladegrep.

Dersom det da er solide merker på kulen etter riflene i kammeret må du sette kulen litt dypere.

Originalkulen for riflene var 500 gr (45-70-500), og 405 gr for karabin (45-70-405). Samme hylse ble brukt for Colt lightning, men da kalte Colt den 45-85-285. I praksis er alt dette samme patron som lades med samme verktøy, men med ulike kulevekter og svartkruttladninger.

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, Per-S skrev:

Er det en original eller en reproduksjon?

Dersom patronen fungerer i mekanismen og mater fint fra magasinet bør du prøve med litt kraftige ladegrep.

Dersom det da er solide merker på kulen etter riflene i kammeret må du sette kulen litt dypere.

Originalkulen for riflene var 500 gr (45-70-500), og 405 gr for karabin (45-70-405). Samme hylse ble brukt for Colt lightning, men da kalte Colt den 45-85-285. I praksis er alt dette samme patron som lades med samme verktøy, men med ulike kulevekter og svartkruttladninger.

Dette er en winchester 1886 miroku som er levrandøren for winchester! Orginal kula for 86 lever action er 405g flat nesa fra Lyman! Det mangler fri flukt for kula! Kula har krympe rille, så den har fast sette dybde!  lever rifler bruker det pga ammo matinga! Det jeg lurer på er om dette kan broses opp ! Eller dette dette reklamasjons sak?? Finner ikke noen på nettet som har dette problemet !

Link to comment
Share on other sites

23 timer siden, Wintel skrev:

Hva er COL?
Jeg har en Pedersoli 1886 og støper egne 405gr LFN kuler - ikke vært i nærheten av mateproblem, men jeg har ei blokk fra Lee...

 

Er det denne blokka du har: https://www.montanabulletworks.com/product/45-lbt-410gr-fn-pb/?

 

Hvor bor du, kan sikkert bytte en handfull kuler så du får testet...

Det Lyman 405G FN ! Bor i Sarpsborg!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...