Jump to content

Finner ikke Win Choke


Tjukkas

Recommended Posts

Neste spørsmål. 
Jeg valgte selvsagt ei utgått hagle. Winchester 1300. Den kommer med full choke, så må nok sette inn noe mindre heftig til ender med tanke på stålhagl. 
Det anbegales å bruke Moderate choke som jeg tror tilsvarer 1/2. 

Hagla skal ha Win Choke. Men finner ikke win choke i noen norsk nettbutikk, bortsett fra Pedersens Våpenlager, som ifølge nettsiden ikke har inne den choken jeg trenger. 

Alternativet er vist Brownells.... går det greit å handle hos dem?

Det er jo drøssevis med hagler som bruker Win Choke så trodde ikke dette skulle være et problem. Eller er jeg fullstedig akterutseilt?


 

Edited by Tjukkas
Link to comment
Share on other sites

Grattis med hagle. Har skutt 100 vis med skarv med Winchester pumpe, men er litt usikker på om det var en 1200 eller 1300 modell .. og halv eller modified anbefales med stål. Men er stål et krav på skarv ? Sorry litt på viddene men forøvrig ville jeg satsa på mod. Ang. B så har ikke peiling.

Link to comment
Share on other sites

Försök hitta Briley X2 choker i 

i win inv choke , dom är klockrena i konstruktion vs loppdiametern i din som håller american standard 

18,51mm  mod 0.20”  = 0,50mm strypning ( LM 0,15” är inte dum den heller, 0,38mm håller den ) 

/P

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, culot said:

Försök hitta Briley X2 choker i 

i win inv choke , dom är klockrena i konstruktion vs loppdiametern i din som håller american standard 

18,51mm  mod 0.20”  = 0,50mm strypning ( LM 0,15” är inte dum den heller, 0,38mm håller den ) 

/P


Finns vist ikke i Norge de heller. 
Vil kjøpe i Norge pga av kort leveringstid. Hara bestilt diverese småting fra utlandet nå under Koronaen med vekslende hell. Noe har tatt ukesvis. En dings tok 2 måneder og jeg vneter enda på noe jeg bestilte i April. 
Så for å være sikker på at ting kommer fram før jakta vil jeg kjøpe her. 

Så det får bli Browning eller Mossberg choker. Eventuelt Weatherby som også passer , dersom de har dem på den lokale XXL. 
Så får jeg kjøpe mer rafinerte ting seinere. Nå gjelder det bare å berges til årets jakt :-D



 

Edited by Tjukkas
Link to comment
Share on other sites

Det ser ut til at Nordskog er importør av både Browning og Winchester i Norge. Og at Winge våpen fører Brownings Invector choker. 

Så fyrer av et spørsmål til dem om det stemmer at Win-Choke = Browning Standard Invector. 

Link to comment
Share on other sites

Og der var det bekreftet at Weatherby sine IMC (Integral Multi Choke) også er lik Win Choke. 

Så listen over alternativer til Winchesters Win Chokes er så langt:

Mosberg Acu-Choke (Mosberg 500, Maverick 88 etc)
Browning Invector (IKKE Invector plus)
Weatherbys IMC (Integral Multi Choke fra Weaherby Pa-08 etc. )

Samt en masse 3. parts choker som passer til en av disse wil også kunne brukes i galger som skal ha win-choke. 

Rabler dette ned her bare for å hjelpe de som komme retter og lurer. 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...