Jump to content

Avtrekk Sauer 200str


Fun

Recommended Posts

Såvidt meg bekjent er ikke avtrekket på 200 STR beregnet på å kunne justeres til direkteavtrekk. Så om det føles som direkteavtrekk vil jeg si det er feiljustert, om enn med overlegg, og da overrasker det meg ikke at sikringen fusker. 

 

Mitt beste råd er å justere det tilbake til trykkpunkt på feks 1200 g, avtrekk på 1500 g. Det har to fordeler; den ene er at følt avtrekksvekt blir 300 g. Den andre er at om avtrekket må gå fort synes jeg det er bedre med trykkpunkt enn direkte; når jeg 'trekker opp' til trykkpunkt gir det meg en referanse for hvor hardt jeg må dra før det smeller. Med direkte sier det bare bang. 😉

Edited by boble
Skriveleif
Link to comment
Share on other sites

I instruksjonsheftet som følger med Sauer 200 str er det beskrevet hvordan man justerer trykkpunktet, for enten mer eller mindre "slep". Det er også der en merknad om at slepet kan minskes helt til sikringsfløyen ikke kan manipuleres(dette oppgitt som eneste konsekvens). Jeg lurer egentlig på om avtrekket/sikringsfløyen kan modifiseres til å fungere selv etter denne justeringen. :) 

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg ingen interesse i direkteavtrekk siden totrinn/trykkpunkt er bedre på alle måter, så da bruker jeg ikke tid på å finne ut hvordan jeg kan lage noe som er dårligere enn det jeg har fra før🙄. 200STR avtrekket er vel ikke ment å være et direkteavtrekk på noen måter.  Men nå lager Sauer 200 MAX, som kommer med et direkteavtrekk på 1200g, så det er sikkert mulig å bytte noen deler inni avtrekshuset får å få samme funksjon? Jeg ville ringt til Landrø og spurt om de viste noe om det 😉. Det kan også hende de kan selge deg delene du evt. trenger?

Edited by Bly
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...