Jump to content

Glock 26, problem med Wolff kit


LabRat

Recommended Posts

Hei.

 

I går skulle eg skyte siste stevnet i spesialfelt for året.

 

Eg bruker ein Glock 26 med wolff 14 lb rekylfjør og wolff recoil guide rod set.

 

Skyter 2 standplasser, men på tredje får eg berre av 3 skot.

Ladegrep var litt slapt når eg forsøkte å korrigere...

 

Demonterte og mangla da den tynnaste fjøra i settet. Den som ligger rundt recoil rod.

Den har skote ut av våpenet i retning blinken. Ein glock O/U rett og slett.

( fant den ikkje med ein gong, men etter stevnet fant eg den bak blinken i snøen 15 m frå standplass :) )

 

Måtte da bruke orginal fjør og påfølgane feilfunksjonering med litt for lett ammo.

 

Nokon som har opplevd noko slikt ? Eg trudde at Wolff utstyr var relativt bra greier. :?

 

Ikkje la dette bli ein diskusjon om reduserte ladninger til glock eller ikkje.

Der meiner eg sjølv å ha komme til ein konklusjon. :|

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

I går skulle eg skyte siste stevnet i spesialfelt for året.

 

Eg bruker ein Glock 26 med wolff 14 lb rekylfjør og wolff recoil guide rod set.

 

Skyter 2 standplasser, men på tredje får eg berre av 3 skot.

Ladegrep var litt slapt når eg forsøkte å korrigere...

 

Demonterte og mangla da den tynnaste fjøra i settet. Den som ligger rundt recoil rod.

Den har skote ut av våpenet i retning blinken. Ein glock O/U rett og slett.

( fant den ikkje med ein gong, men etter stevnet fant eg den bak blinken i snøen 15 m frå standplass :) )

 

Måtte da bruke orginal fjør og påfølgane feilfunksjonering med litt for lett ammo.

 

Nokon som har opplevd noko slikt ? Eg trudde at Wolff utstyr var relativt bra greier. :?

 

Ikkje la dette bli ein diskusjon om reduserte ladninger til glock eller ikkje.

Der meiner eg sjølv å ha komme til ein konklusjon. :|

 

Wolff skal være good shit det, men når delene er så underdimensjonerte at de kan finne en vei ut av våpenet i glippen mellom hullet i sleiden og guide-rod, da er det påtide og øke tykkelsen på fjøra eller diameteren på coilene. Høres ganske merkelig ut, men jeg tror det er bedre og klandre din insistens på lette ladninger istedenfor og klandre Wolff :wink:

Link to comment
Share on other sites

Wolff skal være good shit det, men når delene er så underdimensjonerte at de kan finne en vei ut av våpenet i glippen mellom hullet i sleiden og guide-rod, da er det påtide og øke tykkelsen på fjøra eller diameteren på coilene. Høres ganske merkelig ut, men jeg tror det er bedre og klandre din insistens på lette ladninger istedenfor og klandre Wolff :wink:

Så lenge det ikke er faktorkrav i spesialpistol, står det vel heller respekt av ladningene.

Han kunne fint ha skutt med 22 lr og fått mindre rekyl.

Jeg ville kanskje forsøkt med fjær av annet fabrikat, evt. lagt ei skive eller ei kort hylse foran fjæra.

Link to comment
Share on other sites

Saken her er at fjøra vil gå ut av holet i ramma uansett.

Orginalfjøra slepper og gjennom dersom oppsettet ikkje hadde vore "captured"

 

Eg kunne jo like gjerne valgt fjører frå Wolf med orginal 16 lb styrke, men problemet vil ikkje bli noko betre.

Einaste at fjøra hadde stått lengre inn i sanden bak blinken...

 

Poenget er at guide rod settet feila og holdet no ikkje fjørene på plass lengre.

Det er ubrukeleg etter kun 500 skudd.

Uvensentleg om eg bruker slappe eller maks ladninger i dette tilfellet.

Link to comment
Share on other sites

Tenk f.eks eg er ein gjennomsnittleg "utlending" ( les bur i eit anna land ) som skal true ein som trakker inn på plenen min.

Spenner min mini glock og sikter på kjeltringen utan noko som helst planer om å skyte.

Så ender det opp med at kjeltringen får ei rekylfjør i trynet ?

Ikkje bra.. :)

Link to comment
Share on other sites

Tenk f.eks eg er ein gjennomsnittleg "utlending" ( les bur i eit anna land ) som skal true ein som trakker inn på plenen min.

Spenner min mini glock og sikter på kjeltringen utan noko som helst planer om å skyte.

Så ender det opp med at kjeltringen får ei rekylfjør i trynet ?

Ikkje bra.. :)

Nå er det vel sånn at saker og ting har skjedd før fjæra forlater åstedet.

Link to comment
Share on other sites

Wolf er etter min mening søppel. Det eneste jeg ville anbefale på en glock er å bytte connectoren til en 3.5 lbs (produsert av glock), thats it. Øvelse gjør mester. Så enkelt er det. Jeg er ikke en ekspert, men hver eneste gang jeg ser forbedringer på skytebanen så er det fordi jeg har trent, ikke byttet diverse dingser.

 

Bruk heller tiden på å trene, ikke mekke med diverse fjærer som i bunn og grunn ikke fører til noe mer enn økte kostnader og flere klikk. Såkalte titantennstempler har heller ingen funksjon. Om det tar 2 millisekunder eller 1.5 millisekunder fra du trykker avtrekkeren til skuddet går så har det ingen ting å si.

 

Jeg fikk en S&W 686 tunet av børselars for noen år siden. De brukte Wolf fjærer. Det førte til masse klikk pga ustabil fjær. Tok den med tilbake og fikk beskjeden om at disse wolf fjærene var litt varierende i kvaliteten og reliabiliteten.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat.. takker for tilbakemelding.

Skal ta det med i vurdering og må jo seie meg einig i at Glocken fungerer betre med orginal rekylsystem. Vikar som den trenger sterke fjører og potente ladingar.

Den har jo ganske tung sleide samanlikna med andre.

Uansett så prøver eg nok litt til likevel.. må jo bli overbevist først :)

Link to comment
Share on other sites

Wolf er etter min mening søppel...

...Jeg fikk en S&W 686 tunet av børselars for noen år siden. De brukte Wolf fjærer. Det førte til masse klikk pga ustabil fjær. Tok den med tilbake og fikk beskjeden om at disse wolf fjærene var litt varierende i kvaliteten og reliabiliteten.

 

at slagfjærene wolff leverer til revolvere er søppel, kan spores dithen at det er anbefalt å bytte fjærene ganske ofte.

jeg er enig i at dette ikke er holdbart, og bruker derfor ikke annet enn trimmede originalslagfjærer i smithene mine når det er snakk om bladfjærer.

 

rekyl og andre spiralfjærer fra wolf har jeg bare gode erfaringer med, så å kalle alle wolffprodukter søppel synes jeg er en tanke overilt.

Link to comment
Share on other sites

Bytte fjærer ofte? NEI TAKK.

At de må byttes ofte betyr bare at det er en kilde til konstant upålitelighet. Ser ikke poenget med å skape potensielt mer problemer.

Den gangen de skaper klikk er sikkert den gangen det teller mest.

 

Hadde disse Wolf fjærene virkelig vært av god kvalitet så hadde vel kanskje pistolen kommet med de når du kjøpte den. Pålitelighet står som nummer 1 på lista over prioriterte ting hos meg. Det er derfor jeg skyter med glock (ja den er presis og). Det er heller ikke uten grunn til at det står "not for duty use" på Wolf fjærer. Er sikker på at dette har noe med påliteligheten også, ved siden av redusert avtrekksvekt.

 

Wolf er derfor SØPPEL!!! (men det er jo min mening og erfaring med glock og S&W 686).

Link to comment
Share on other sites

No er det no ikkje alle fjører det er merka med "not for duty use"

Det er vel berre det som er redusert eller beregna for konkurranse bruk som har fått slik merking.

 

Trur nok at mange vil vere uenige i at det berre er søppel.

Dei er jo og leverandør av standard oppsett til mange våpen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...