Jump to content

FX - Power Plenum Kit til Impact


bardp

Recommended Posts

  • 2 months later...
  • 2 months later...

Da har jeg installert Power Plenum kit. Enkel jobb som tok en liten 1/2t. Målte hastigheten på de doggene jeg hadde før jeg demonterte og de lå på ca 245 m/s alle sammen. Etter ombyggingen satte jeg ned arbeidstrykket fra 140 til 120 bar og testet. Fikk nå akkurat samme hastighet som før. Skrudde inn en omdreining på hammeren og farta steg til 265 m/s. Og det hert utrolige er at jeg nå kan skyte 90 skudd før jeg må fylle tanken. Har ikke fått somlet meg til å bestille skikkelige slugs så foreløpig gidder jeg ikke gå noe høyere i hastighet da de doggene jeg har neppe takler det.

 

Alle dogene jeg har nå er ca 2g.

Edited by bardp
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Høres bra ut. Lurer på om det er noen flere en Game on som selger slugs til luftvåpen i Norge? Game on har et begredelig utvalg og er ikke spesielt raske til å ta inn mye produkter, annet en zippolightere og foldekniver.
 

Tolletaten er til tider litt vanskelige. så å importere selv har blitt utfordrende . .

 

Lanseres masse spennende i disse dager. Javelin , wildman , inferno og JSB knockout i 25 kal. 

Link to comment
Share on other sites

Har vært på de et års tid og informert dem om hva som finnes av slugs. Som Norges eneste leverandør av FX luftvåpen med tilhørende sluglinere på lager, er det for meg et mysterium at GameOn ikke tar inn mere slugs. Dog har de fått inn JSB knockouts i kaliber 22. Det er da en start om ikke annet.
 

luftvåpenentusiaster i verden opplever en revolusjon i overgang fra pellets til slugs . YouTube florerer av videoer . Vi snakker presisjon ut til flere hundre meter . I mellomtiden får vi kose oss her hjemme med overprisa pellets som knapt nok er på lager. 
 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
On 7/25/2020 at 11:28 AM, 45-70Govt said:

HN grizzy vil du aldri få samling på. Bestill NSA slugs fra krale. 29.5 grain eller 33.5 . 

 

On 7/26/2020 at 8:51 PM, bardp said:

Ok så de NSA kulene går mye bedre en HN. Får bestille meg noe 33,5 gr da. Hadde håpet på å kunne skyte relativt presist ut til 150m.

 

Må man søke om våpentillatelse og innførselstillatelse for å handle grovkaliber slugs fra Krale? eller er det bare å bestille? 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 months later...
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...