Jump to content

Remington 870 supermag. Problem.


Lynxhunter

Recommended Posts

Hei.

Jeg har ei slik hagle, pumpe, gammel, 20 år ca. Men ikke skutt så mye så den skal være utslitt. ( rundt 1000 skudd kanskje).

I det siste har jeg fått et ladeproblem, etter skuddet sitter hylsa fast i kammeret.

Dvs, hylsa utvides etter skudd, ser det tydelig på skyvelæret. Med alle patroner, men mest med harde ladninger.

Jeg synes også jeg har hardere rekyl enn før.

Er det noen som har erfart lignende med slik hagle eller lignende våpen?

Rett og slett slitt kammer?

Eller sluttstykke som ikke går langt nok fram og tetter riktig, slik at noe av trykket går bakover?

Eller noe annet? Tips mottas med takk :)

 

Link to comment
Share on other sites

Har samme hagla og hadde de samme symptomene du beskriver, spesielt med enkelte ammunisjonsmerker. Målte aldri noe på hylsene, men at noe annet enn plasten skal utvide seg 1-2mm ville vært veldig rart. Jeg gikk rett til løsning. Satte inn denne utdrageren

https://www.brownells.no/EXTRACTOR-NON-MIM-REMINGTON-Right-1100-870-767161760

Samt at jeg polerte kammeret. Etter det har alll ammunisjon jeg har prøvd fungert uten problemer.

Link to comment
Share on other sites

33 minutter siden, jland skrev:

Har samme hagla og hadde de samme symptomene du beskriver, spesielt med enkelte ammunisjonsmerker. Målte aldri noe på hylsene, men at noe annet enn plasten skal utvide seg 1-2mm ville vært veldig rart. Jeg gikk rett til løsning. Satte inn denne utdrageren

https://www.brownells.no/EXTRACTOR-NON-MIM-REMINGTON-Right-1100-870-767161760

Samt at jeg polerte kammeret. Etter det har alll ammunisjon jeg har prøvd fungert uten problemer.

Enig at det kan være løsningen. Kommer til å prøve det.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...