Jump to content

Første håndvåpen


Andrrs

Recommended Posts

Hei! 
 

Jeg startet i pistolklubb for ett halvt år siden og jeg titter nå etter en pistol, men jeg lurer på hva som er best å gå for og hvilket merke som er best for nybegynnere. Jeg ønsker helst en 9mm til å starte med og deretter utvide etterhvert. Kom gjerne også med tips over hvilke pistoler jeg burde utvide med etterhvert for å være fleksibel på stevner osv. 

Link to comment
Share on other sites

Det finnes ingen fasit for hva som er best, du må finne ut hva du skyter godt med. Jeg vil også på det aller høyeste anbefale en .22 konkurransepistol, om man kanskje ikke skyter konkurranser med den så er det et godt verktøy for å lære seg å skyte skikkelig uten at det koster flesk. Pusteteknikk, avtrekksteknikk etc. trener man like godt med .22 etter min mening.
 

Når det kommer til 9mm så er det vel enten en CZ Shadow eller 1911 som er det nærmeste man kommer en fasit, men det er ikke gitt at du føler deg komfortabel med en av de. Spør folk i klubben om å få prøve forskjellig, finn noe du liker og som lommeboka tillater. Spar gjerne litt ekstra for å få råd til det du liker fremfor å kjøpe noe du kanskje ikke liker så godt, det lønner seg i lengden.

 

Ellers vil du etterhvert ha en revolver. Jeg var på gjerdet om jeg skulle gidde, men når jeg hadde en godkjent søknad og det dukket opp noe kurant i nærheten ble det kjøp, og jeg angrer ikke. Jeg valgte .357mag fordi atte derfor.. 

Ellers, hør på folk i klubben som har erfaring, ingen spørsmål er dumme, min erfaring er at folk gjerne svarer på det meste.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...