Jump to content

Glock magasin i 38 super


Glock34

Recommended Posts

Nå er vel 38 Super så lang at den må være i 45 Acp "ramme".

 

Men har lest om (ikke testet), at man kan lade 9mm fra 40S&W magasiner. Så da burde det vel teoretisk gå fra et 10 mm (Glock 20) magasin.

 

Hvilken modell har du tenkt som utgangs punkt?

 

Tanke, Glock 20, 10 mm og 40 S&W er vel like i bunden, og å skytte 9mm i en 40 S&W går bra, den kaster ut greit.

Men 9 mm og 38 Super er vel ikke helt lik på rimmen.

Link to comment
Share on other sites

Grunnen til at jeg skal prlve å få Glocken min til 38 super er at jeg har ett 9mm 6 porta løp som jeg ikke får brukt til det det er ment til.

Får ikke nok trykk i ladningene(tørr ikke forske for mye på det der) til å få portene til å "virke".

Tenkte da å få børsemakern til å fixe kammeret til å ta 38 super men sliter da med magasin

Link to comment
Share on other sites

Med comp er det ofte bedre med lettere kuler og langsomtbrennende krutt. Feks 120-124gr med 3N37/38 eller evt Vectan SP2 hvis du får tak i det.

 

Enig her, her må det brukes lettere kule og langsomtbrennende krutt til. Lader selv med N-105, og 124 grs kule

 

Regner da med at du har komp på?

Og dette fungerer bra for deg,i hvilket våpen?

Link to comment
Share on other sites

Med comp er det ofte bedre med lettere kuler og langsomtbrennende krutt. Feks 120-124gr med 3N37/38 eller evt Vectan SP2 hvis du får tak i det.

 

Enig her, her må det brukes lettere kule og langsomtbrennende krutt til. Lader selv med N-105, og 124 grs kule

 

Regner da med at du har komp på?

Og dette fungerer bra for deg,i hvilket våpen?

 

Har en STI Grandmaster, med 4 Hybrid hull i tillegg til orginalkompen. Bruker fra 9,3 til 10 grs med 105, avhengig av kule/kuleform

Link to comment
Share on other sites

Til info

 

Har prøvd 38 SA patroner i noen Glockmagasiner her

 

De går ikke med "normal" lengde i Glock 32(357 SIG) magasiner. Det stopper i lengden, de henger så vidt i "leppene"

 

I Glock 38(45 GAP) vil de av naturlig grunner ikke sitte på plass :D

 

I Glock 29(10 Auto) går de på lengden med god margin, men henger også her litt dårlig i "leppene"

 

Og da har alle de kurrante Glockene vært ute av skapet i dag også.... :D

Link to comment
Share on other sites

Testet også litt i går kveld.

Og nei 38 Super går ikke i G17 magasiner, med mindre du dytter kulen veldig langt inn i hylsen, og da er jo poenget borte.

 

Men 32 S&W Long går i magasinet (i hverfall de jeg hadde), hadde det gått ?? (morsom tanke 8)

 

Men hvis du vil gjøre det om så tenk på 9x21 i steden. Det har vel vært gjort på Glock fabrikken, for det italienske markedet.

Eller kjøpe en G20 og start på nytt...... :(

 

Noen som vet om løpene i den store og lille rammen er like (kan man putte et 9mm løp inn i en G20 ????

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...