Jump to content

Anbefalt ammunisjon til Sig Sauer P226 X-Six?


KriSpawn

Recommended Posts

Julen er her, og en ny  Sig Sauer P226 X-Six er i hus 😊

 

Noen som har erfaring med hva slags fabrikk 9mm ammunisjon denne pistolen liker?
 

Min CZ Shadow 2 liker godt Blazer Brass FMJ 124 gr. Noe som er fint, for denne er periodisk på tilbud til ca. 1,9kr smellen. Hadde håpet å finne noe ca. tilsvarende for X-Six. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Min X-Six Supermatch presterer så langt aller best med Magtech 115 gr JHP, men følgespørsmålet er om du trenger det lille ekstra og har lyst til å betale ca. en krone ekstra per skudd for det sammenlignet med en vanlig 115 gr FMJ eller 124 gr. Jeg er selv ikke god nok til å utnytte den lille ekstra forskjellen i feltskyting, så jeg nøyer meg med vanlig Magtech, Fiocchi eller Blazer, for jeg vet at det ligger mer på min teknikk enn på patronen. Men det er bare meg og feltskyting. Jeg kunne tenkt meg å ha brukt 115 JHP for presisjon, men i VM Grov bruker i hvert fall ikke jeg 9 mm, så det blir de vanlige traverne som også har gitt noen 50-serier, noe som definitivt er sjelden kost til å være meg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...