Jump to content

kronograf hjelp, mangler bruksanvisning...


Ole_Netland

Recommended Posts

jeg har en Chrony kronograf av enkel type uten printer eller annet vas...

 

men en ting jeg sliter med, hvordan få den til å måle i meter pr sek ikke fot pr sek? vet jeg kan holde inne knappen når jeg slår den på, men den glemmer jo det til neste gang og er da tilbake i fot....

 

feil kode Err 1 hva betyr det? jeg har en mistanke om at det betyr at jeg er mye for nær med løpet etter som at denne dukket opp da jeg gikk fra å teste sub 308 til full pupp 240 wby mag og glemte å flytte måleren lengre vekk fra løpet...

 

feil kode Err 2. hva betyr denne? har null ide, men de dukket opp av og til i dag, spesielt ved full pupp 249 wby, der fikk jeg ikke en eneste måling... fikk den og 2 ganger med 308 sub...

 

ellers faktorer da jeg var å skjøt, fint vær, snø på bakken og ett par minus grader...

 

noen som enten er så kjent med disse at de kan ta det fra hodet eller noen som har bruksanvisning de gidder å slå opp i? min bruksanvisning forsvant i flyttinga...

Link to comment
Share on other sites

Err 1: The first sensor did not detect the passage of the bullet. This means either that the shot was not fired directly over the centre of the first sensor, or, that there ar poor light conditions. Be sure that the Chrony is aligned with the line of fire

 

Err 2: The second sensor did not detect the passage of the bullet. Same as above: poor light or poor alignment

Link to comment
Share on other sites

fant litt svar i den bruksanvisninga der ja.... uten at jeg ble super klok av det, enten lyset som er dårlig eller kula ikke pasert rett over sensor, okay, rart den paserte sensor en men ikke sensor to... men men, greit nok...

 

grønn presenning under når der er snø? så det hjelper ja... det skal testes til torsdag da..

 

 

men en ting jeg ikke fant svar på i den bruksanvisninga, hvordan få den til å bare måle i meter pr sek hver gang jeg slår den på? eller er det så at jeg må holde inne den knappen hver gang for å få det i meter?

Link to comment
Share on other sites

fant litt svar i den bruksanvisninga der ja.... uten at jeg ble super klok av det, enten lyset som er dårlig eller kula ikke pasert rett over sensor, okay, rart den paserte sensor en men ikke sensor to... men men, greit nok...

 

grønn presenning under når der er snø? så det hjelper ja... det skal testes til torsdag da..

 

 

men en ting jeg ikke fant svar på i den bruksanvisninga, hvordan få den til å bare måle i meter pr sek hver gang jeg slår den på? eller er det så at jeg må holde inne den knappen hver gang for å få det i meter?

 

Det er ikke dårlig lys men for mye lys, du får lys fra snøen på undersiden av kulen slik at sensorene ikke klarer å registre noe skygge som passerer.

 

Lagde meg en mattsort plate mellom fotostativet og cronoen som ble brettet opp slik at det hadde fasong som ett litt slapt "U" jern ca 45 graders knekk i stedet for 90 for å stoppe alt lys nedenfra og fra siden .Bruk dispenserne ved sollys

Link to comment
Share on other sites

hvordan få den til å bare måle i meter pr sek hver gang jeg slår den på? eller er det så at jeg må holde inne den knappen hver gang for å få det i meter?

 

Jeg holdt bare inne knappen når jeg slår den på første gang og da står den på m/s helt til jeg slår den over på f/s..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...