Jump to content

ny rifle


knutmstien

Recommended Posts

Hei Knutmstien

De forskjellige Sauer utgavene har blitt diskutert opp og ned, frem og tilbake og sikkert paa skraa her paa forumet. Om du bruker soek funksjonen faar du nok en mase info.

 

Det er vanskelig aa komme med tips og raad naar en ikke vet hva slags bruk du har tiltenkt rifla du oensker deg. Jeg har selv griselyst paa nettop en slik, men da til blinkskyting / konkuranse, ikke til jakt.

Link to comment
Share on other sites

Har også griselyst på den. Til all slags skyting. Men det er langfjære i pengepungen, så det får bli når jeg blir gammel og rik. For øvrig hadde XXL tilbud på dem i forrige uke. 11990kr skulle de ha for dem... Nesten så jeg dro mastercardet, men fornuften tok meg. :cry:

 

Du finner nok en alvorlig mengde info om du søker på Sauer 202 ja, men gjennomgangstonen er vel at det er en stasbørse som svært mange liker veldig godt, og som gjør alt en jeger/skytter trenger. Du blir neppe skuffet.

Link to comment
Share on other sites

blir nok den eneste allround rifla mi,koster heller på meg ET råbra våpen og et jævla fint sikte fra 2-12x40,42 optic så de funker på lengre hold som toppjakt osv,må vel uansett investere i hagle over nyåret og,ser for meg att de feriepenga er long gone alerede:D

 

en ting jeg kom til og tenke på,match avtrekk!er de de samme som direkteavtrekk?

Link to comment
Share on other sites

Det må da vel være styggbillig?

 

Ja det er styggbillig.

 

Matchavtrekk er vel gjerne trykkpunktavtrekk, men det er nå en smakssak tror jeg. Jeg er ikke skytter, og har aldri prøvd en banesauer, så kan ikke si noe sikkert, men personlig foretrekker jeg et direkte avtrekk som er stilt ganske lett. Ca 1kg er bra.

 

Ellers; hva slags kikkert er det du skal kjøpe? "Optic"? Det har jeg aldri hørt om. De eneste som lager styggbra sikter med 2-12x forstørrelse er vel Swarovski, og da er det vel Z6/Z6i 2-12x50, (ikke 2-12x40). Dette er for øvrig en helt utrolig bra kikkert. Kjøpte en når dollaren var på sitt laveste, men måtte selge den fordi den fremdeles var for dyr. Den avgjørelsen gnager fremdeles i meg. Beste allround ever! Med en slik på en Sauer 202 har du min drømmebørse. Setter du i tillegg en demper på kan det i mine øyne knapt bli bedre :D

Link to comment
Share on other sites

Ser nå at jeg blingset litt på trådstarters første innlegg. Så ikke at det var en classic jaktmatch han skulle handle. Trodde det var en vanlig classic. Det var Classic og ikke Classic Jaktmatch som var på tilbud hos XXL!

 

Og da kan jeg jo legge til at du skal være klar over at jaktmatch er en ganske tung børse. Jeg tror jeg ville kjøpt til en jaktmatch-stokk og heller jaktet med originalstokken. Og kanskje kjøpt til en matchpipe... 8) Men da begynner det å bli dyrt... :roll:

Link to comment
Share on other sites

Sauer jaktmatch er kort fortalt ei helt fantastisk rifle og skyte med. Presisjon helt på grensen til ekstrem, og spiser alt av ammo du er i stand til og mate med. Har selv dette våpenet, og har brukt det til det meste i en periode over 3 år. Har i tillegg to løpssett til den, og mine behov er i allefall tilfredstilt.

Har kostet på både syntskjefte og et litt flottere jaktskjefte, men det har jeg gjort fordi jeg har hatt lyst, ikke fordi det har vert nødvendig.

Kan ikke gjøre annet enn og anbefale ei slik rifle. :D

Link to comment
Share on other sites

Ja skal selv kjøpe ny rifle. Første innfallet var Tikka T3 Tactical men for den prisen får jeg jo nesten en 202 classic som har vært drømmen hele tiden. Har snakket med rana jakt og villmark som skulle sette opp et pristilbud på 202 classic med regulerbar kinnstykke samt lyddemper og kikkert. De påsto at de hadde solgt 18 sauere de siste ukene. Så kan være lurt å få et pristilbud derfra..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...