Jump to content

hvordan få bedre presisjon i cz 452 lux.


smid

Recommended Posts

jeg har en cz 452 lux,med alms demper.

sliter litt med ujavn presisjon,spesielt om jeg bruker 2 fot.

noen som har tips til forbedringer?

vurdert bytte stokk,passer varmintstokken?

eller bør jeg bytte til varminter utgaven?

til slutt vil jeg som ny her si at det er lærerikt for en amatør som meg å lese innleggene her.

har brukt lit div,nå er det lapua sub,eller rws sub.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Men hvis du mener at ved bruk av to-foten har innvirkning/forandring på samling/treffpunkt er det jo et eller annet i stokk jeg ville ha lett etter først , spesielt at det er god klaring mellom stokk og pipe (grav ut om så ) . Tiltrekning av skruer .

Uten demper da ! får du samlinger da ?

Link to comment
Share on other sites

jeg får samme samling med og uten demper,mistenker egentlig at stokken gir etter,har frilagt løpet,2mm klaring mellom løp og stokken,

 

Ja, stokken gir etter naar den frilegges. Sammen med to-fot paa hardt underlag resulterer det i daarlig presisjon.

Om riflen brukes hovedsakelig til jakt, kan du like gjerne bedde hele loepskanalen.

Du skal skyte noen skudd og forlange svaert gode samlinger i en serie foer frilegging er noedvendig.

Link to comment
Share on other sites

Smid@

Først og fremst må du sjekke at ikke fremre reimfestet går gjennom stokken (og det gjør det nok), slik at det tar i pipa når du legger våpenets vekt på tofoten.

 

Sjekk også løpsklaringen mens rifla viler på tofoten (press gjerne bitte litt ned og til sidene som om du lå bak med ett fast grep i forskjeftet, ikke bli sjokert, fleksingen er normalt for en så tynn stokk).

 

Hadde akkurat samme problem med en lux, og der var siste fiksen en omgang med dremmelen på reimfestet inne i stokken.

 

Skal jeg anbefale en orginal stokk til luksen din, så er det uten tvil en Varmint stokk (om du kan leve med gliset rundt løpet), eller en av Boyds stokkene (mye rimligere).

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...