Jump to content

Bytte av ramme på Glock.


Vassbekken

Recommended Posts

Svaret jeg fikk når jeg sjekka dette, fordi jeg hadde lys på den Desert Sand-farga rammen, var at man måtte levere inn den gamle for å få ny!

Mener dette er noe tull, men fikk ikke medhold...

Man kan jo kjøper alle delene inni løst, og da er det kun et plastgrep det som er igjen.

Men den agumentasjonen hjalp ikke. Ikke en gang når man viste til pod sin tolkning av vital del.

Så om du har en defekt ramme du kan sende i bytte innså bør det være greit.

Ellers tror jeg du sliter med å finne en norsk forhandler som vil selge en til deg til tross for at de er lov.

Og om du skulle finne en bare må du sende meg en pm om hvem du fikk kjøpt hos!

Jeg har fortsatt lyst på en sandfarget ramme til en av Glockene mine ;-):lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Liten gjenopplivning av denne tråden:

 

Sendte for en stund siden 3 Glock-rammer via S&SS for utskiftning til nyere generasjons rammer.

1 stk ramme fra en G22 (.40), 2 fra G17 henholdsvis med 1. generasjons og 2. generasjons rammer.

Pris var ca. 700,- for en strippa ramme og 1600,- for en ramme med alt innhold.

 

Fikk for noen dager siden en telefon om at en av rammene (min egen selvsagt) dessverre hadde "US" på

slutten av sitt serienummer, og da dessverre ikke kunne byttes ut. Alternativet var da å måtte søke på

ny ramme eller beholde min gamle.

 

Skikkelig nedtur for meg, men en liten lærdom.

Virka jo nesten for greit, så Murphy måtte blande seg inn.

Link to comment
Share on other sites

grunnen til SN på ramme er at i USA så er det rammen som er vital\regpliktig våpendel. Sleide, løp etc. er fritt. Det var derfor i begynnelsen av Glocks liv at mange tvilte på at ATF ville godkjenne import av Glock da det var noe tvil om SN slått inn i plastikk ville være 'permanent' nok for ATF. Det skal ha blitt godtatt etter at man begynte og støpe inn metallstripen og dette ble testet at det ikke bare var og jekke den ut relativt lett.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...