Jump to content

Mekanisme for justerbar avstand fra grep til avtrekk?


Midt-I

Recommended Posts

Er ute etter gode idéer til en mekanisme slik at avstanden fra pistolgrep til avtrekk på et geværskjefte kan justeres. Tanken er å sage skjeftet i to ved kolbehalsen og sette inn en mekanisme med noen unbrakoskruer slik at avstand (og kanskje vinkel?) kan justeres.

 

(En del rifler har mulighet for å justere posisjonen til avtrekket, men det har altså ikke denne riflen.)

 

Håpet er da å kunne justere avstanden til avtrekket "perfekt".

Link to comment
Share on other sites

Forsåvidt ikke svar på det du spør om, men jeg har veldig små hender og korte fingre. Løsningen jeg har valgt er å lage stokkene etter mål, evt legge kassa lengre bak i stokken. Om du har motsatt problem så burde tilsvarende løsninger fungere der også.

Link to comment
Share on other sites

Tanken med en justerbar løsning er å kunne prøve meg litt frem. Synes for eksempel at kortere "trigger reach" (noen som vet hva det heter på norsk?) fungerer bedre ved hurtig skyting, men gir litt mindre kontroll til presisjonsskyting.

Link to comment
Share on other sites

Avtrekksko er nok et godt alternativ i mange tilfeller.

 

I mitt tilfelle er stokken derimot i teorien allerede sagd i to, fordi jeg har ett forskjefte med korrekt "inlet" (hva blir det på norsk?), og et bakskjefte med en type kolbe jeg vil ha. Så det blir nok uansett kapping og sammenskruing på ett eller annet vis, og da virker det genialt med en justerbar mekanisme ..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...