Jump to content

243 Winchester


Ringo

Recommended Posts

Skal du bare bruke den til ikke etbart vilt, eller til matvilt også?

 

Når jeg mener fugl er det toppjakt jeg mener :) Dum som ikke sier hva slags fuglejakt! :oops:

Har også tenkt å bruke den til morobørse som samler topp på papp på lange hold, elsker presisjon :D

Link to comment
Share on other sites

Fungerer supert på rådyr, og fugl. Hornady har en 80grn helmantel med flat nese som er super på fugl. Blir dessverre store utgangshull på rev og mindre bevre.....

Hvilket kaliber kan den sammenlignes med sånn nogenlunde?

Midt mellom 308. og 223. :?:

Link to comment
Share on other sites

243W er et glimrende kaliber du kan bruke på det meste av småvilt. Rimelig flatskytende og god presisjon på enkelte rifler. Når jeg sier enkelte rifler vet jeg at 243W kan være sær å få til i noen rifler. Har selv en Ruger M77 i kalibre og den leverer en meget god presisjon. Nå lader jeg selv så jeg kan skreddersy hva rifla mi liker. Jeg har brukt rifla mi på rype og rådyr med et utmerket resultat. Ingen problemer å skyte ryper med kalibre uten at det blir splasj av fugelen. Har prøvd både kjøpammo og selvkomponert ammo på fjellets hvite riddere. Det som er fordel med dette kalibret er at det er mindre utsatt for vind enn 22 kalibrene. Rekyl fra rifla er ikke noe å tenke på. Nå er patronutvalget blitt meget bra i kalibret. Det er kommet en del nye kjøpe patroner med blyspiss som er helt utmerket å bruke på rådyr. Brukte Federal sin Fusion på rådyr i år og ble meget godt fornøyd både med tanke på kjøttødeleggelse og presisjon. Til ditt bruk vil jeg tro at 243W er et meget anvendelig kaliber.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...