Jump to content

Kikkert til Jaktfelt


Veidemann1

Recommended Posts

spørs jo hvilken klasse han skyter i.i sporter så hadde jeg kjøpt elite 6-24 pga paralakse.eller til jakt klassa så hadde jeg vurdert leupold 3-9.50 v2.er mye bra kikkerter og velge i.men det er noe dritt med for korte hold,jeg har en burris black diamen 8-32.50 i sporrter,men den får jeg ikke klar under 35m

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg Bushnell Elite, den får du skarpstilt ned på 10m. Mye annen optikk som er bedre enn Bushnell men hva hjelper det da man står på standplass og skal skyte på f.eks 20-30m og ikke får skarpstilt optikken under 50m ? :)

Sniper-Arne, hvilken av Bushnell Elite kikkertene mener du ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg selv bruker Bushnell Elite 4200 8-32x40. Hadde helt klart vurdert den da den pussig nok ikke er så pirkete på øyeavstand og plassering av øyet som den med 24x på topp. Misstenker 8-32'n for å litt "nyere" inni. Hadde helt klart vurdert 4200 serien hadde jeg vært deg. Har selv vært misstenksom til Bushnellen da jeg alltid har ment at de ikke var spesielt bra optisk sett, men har blitt positivt overrasket. Til dagbruk så trenger man ikkke mer enn 40mm obj.størrelse og knalldyre kikkerter, men det skader jo ikke. Etter min mening så får du ikke noe annen kikkert som gir mer for penga enn B 4200. Det med paralaxejusteringa er for meg alikevel det viktigeste da vi får en del blinker på under 50m, kanksje helt ned på 20m. Hvis man ikke får skarpstilt kikkerten på denne avtanden så hjelper det ikke om du har optikk til 30 000,- som er sylskarp på 70m og utover :). Tråkors med "hybelkanin" på og blink på størrelse med frimerke er ikke kult!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...