Jump to content

Tikka t3 duracoat


Recommended Posts

Litt usikker på hvordan denne ender men får prøve å se. ( har en plan og eit håp om fin vinterbørse)

 

Nå er ikke eg flink til å pusse børsa, og det er heller ikke noe ny børse så når eg skulle bygge meg ei lett børse så hadde denne fått noen rustflekker rundt om og ønske syken fant ei t3x superlite som eg heller brukte til det prosjektet. Så eg bestemte meg for å bruke denne gamle til noe annet og eit lite forsøk.

 

Denne rifla har eg hatt i 10-15 år. 

Var brukt noen få år når eg kjøpte den men ikke mere enn 30 skudd på bane hvert år. (Tok prøva men ikke skutt dyr med den) så arvet han en annen og eg kjøpte denne og den skulle gått 100-150 skudd. Tikka t3 hunter med S&B 3-12×42 veldig grei sak men tok ikke lang tid før eg fikk montert demper.

I ettertid fikk eg tak i ein t3x syntetisk stokk som eg monterte kalix kolbeforhøyer på.

Ble bedt med på hjortejakt, måneskinnsjakt. Så eg handlet zeiss v8 2.8-20×56. (Denne flytter eg over til superlite rifla når eg skal på natt jakt fremover) fikk tak i ein rimlig zeiss hd5 5-25×50 som blir til denne riflen.

 

Så komponentene er:

T3 med litt rustskader med pkaststokk og kinnstøtte

Zeiss hd5

A-tec carbon 02

Pusset ned alt. Varmet komponentene under varmelampe i flere omganger. Av fettet mellom hver gang. Og tørket godt.20190508_172410.jpg.2c5b05d67b9c5f4ba3d6577791f2dd9f.jpg

 

Så ble eit lag og to lagt på med ceracoate. Ikke ferdig enda. Skal ha litt mere på men må vente med det til neste uke må avvente. 

20190516_090156.jpg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

Hehe, eg gjør ikke. Har ikke lakket noe. 

Det er gjort av ei som driver med billakkerer til daglig.

Eg he bare kjøpt inn ceracoat. 

 

Ser durano.no nå tar på seg å gjøre jobben der står også prisliste.

Den tida eg brukte på å klargjøre rifla gjør at det er lite sansynlig at eg tar på meg slikt. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...