Jump to content

Fra 300Winmag til 340Wby


Kodiak338

Recommended Posts

Tenker bygge ei 340Wby av ei Sako rifle-og vil gjerne gjøre dette med en M75 V

Denne kassa fåes jo også med 300Winmag og 375h&h så burde jo funke med ny 340 pipe på denne, men er det noe som vanskeliggjør dette som jeg ikke er klar over? Col på 375 og 340 er jo like så magasinlengden burde vel greie dette. 

Ikke no stor greie dette, men sitter å blar/leter etter kurante rifler til dette så ville forsikre meg før no handel blir gjennomført. 

På forhånd takk for alle saklige svar:) 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Magasinet rommer 340wby så det blir prosjekt av dette:) har avtalt kjøp av ei utskutt 300Wm sako75v-som blir kassa å bygge på. Fant en Mcmillan safaristokk hos magnumhansen-som er underveis i posten. Tror det blir ei Lilja pipe til dette. M18 løpsprofil, fluting, søylebedding og cheracoat. Blir interessant og sysle med dette utover våren. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Da var våpenet ferdig og på plass i skapet.  Må si dette ble meget bra. Endte med Lilja pipe på 65 cm med 21mm løpsprofil,gjenger for Werthebrae brems, fluter, søylebedding, marble green MCM safari stokk, Near scopebase fra eget lager og Midnight blue cheracoat. 

Ei pk Norma hylser fra'n Alvestad kom også idag, så nå gjenstår det bare å lade til en testrunde på banen:)  Har masse 250grn Matchking fra ei 338Winmag rifle jeg hadde en gang. Håpte å kunne bruke disse-så om noen har no tips til ladninger med denne hadde det vært fint. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...