Jump to content

Godkjent Våpensøknad borte. hva nå?


vingemutteren

Recommended Posts

O skrekk og gru, jeg finner ikke igjenn konvolutten med to godkjente våpensøknader i. Hadde den i våpenskapet, men tok den frem for å sjekke datoer etc.

Har tydligvis ikke lagt den tilbake og står nå uten søknad.

 

Har våpenkontoret kopi av søknad, så en kan få duplikat, eller må man søke på nytt?

Link to comment
Share on other sites

Det vil nok ikke bli første gangen jeg får skjenn av tante A. :oops:

Men man kan bli så fortvilet, to hagle søknader i en konvolutt, og så tar jeg den ut av våpenskapet for å sjekke noen data for en kar, legger fra meg konvolutten på en "lur" plass kan jeg tenke meg. Og vips, noen uker/måneder senere, er konvolutten ikke å finne (er lesehest, så har den havnet mellom noen blader er alt håp ute).

Det værste er at den må være i huset, jeg er bare ikke kar om å skjønne hvor. :shock:

 

Får ringe tante A imorgen, så får man se hvordan det går. Pinlig er ikke dekkende beskrivelse. :?

Link to comment
Share on other sites

Ja da tok hjernevinningene en ekstra tørn, og vips var våpensøknadene på plass igjen. :D

De lå akkurat der de skulle ligge (i den nye mappen med våpenrelaterte papirer, som jeg hadde glemt at jeg lagde til). :oops::roll:

 

Får trøste meg med at det i det minste utløste en sjokk rydding. :lol:

 

Da slipper jeg å tigge tanta A om godt vær dennegangen (trenger goodwillen til neste søknads sett :wink: ).

 

Takk for innspill om mulig løsning, alt ordner seg vist for den kjekke.

Link to comment
Share on other sites

Om du hadde ringt tante A, så er sjangsen stor for at hun også hadde mye rot i sitt system...

Hun har ved flere forskjellige anledninger beskyldt meg personlig om utelatt betaling av søknadsgebyr (og derfor var ikke søknadene behandlet, sa hun...), selv om jeg satt med kviteringen i handa...

Det gikk så langt en gang at jeg dro i småsinne inn til lensmannen i B, og lurte på om jeg måtte anmelde han for tjenesteforsømmelse.

"Hvorfor det?" var jo selvfølgelig svaret, men da jeg forklarte saken og konkluderte med at tante A beskyldte noen for å ikke ha gjort som de skulle (jeg hadde jo kviteringene mine...) fikk pipa en annen lyd...

En telefon fra lensmannen ut til tanta, og godkjente søknader lå i postkassa mi etter to dager...

Link to comment
Share on other sites

:mrgreen: Dette tyder vel på at du IKKE bør ha våpen, vingemutteren!
Ja da tok hjernevinningene en ekstra tørn, og vips var våpensøknadene på plass igjen.
Neste gang GLEMMER du at du har skudd i våpenet.. Eller noe sånn! FARLIG! :lol:

 

No way! Tøm våpen sitter i ryggmargen (en av grunnene til at jeg liker løse magasiner er nettopp dette med tomt våpen med mulighet til kjapp opp lading).

 

Men jeg kan finne på mye annet. t.d fylle bilen med amo, og glemme hele greia noen dager, eller kjøre flere km forbi jobben mens jeg sitter i andre tanker m.m. :roll::oops:

 

 

P.s Tante A tåler ikke å bli motsagt, men kan være overbærende om man bare passer på å ikke antyde at noe som helst som måtte være galt er hennes feil. Og kansje spørre om ikke hun har en løsning så vi får ordnet ting og tang (gjerne etter at en selv har presentert noen mulige løsninger som spørsmål). :roll::wink::mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk skjenn av tante A for etpar dager siden, og skal jeg bite mere negler nå, så ender jeg snart oppe med albuene. Hun har nå funnet noe hun kan rævkjøre meg på, og utnytter situasjonen fullt ut

 

kammerlader

 

 

DITTO!! :x har en 444 som "sperrer" mye for meg og har ikke lyst å kvitte meg med den!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...