Jump to content

Pistol .22LR


Sergeant

Recommended Posts

Hei

Skal anskaffe en pistol i .22LR for innetrening i vintersesongen.

Har lest en masse på internett om ulike fabrikanter og våpen som kan være aktuelle. Har kommet til at i min prisklasse så ser Browning Buck Mark Contour 5.5 URX og den litt dyrere Hammerli X-esse Std. ut til å være greie alternativer. Er fortsatt litt usikker og tar veldig gjerne mot gode råd og erfaringer i tilknyttning til disse våpnene.

Link to comment
Share on other sites

Jeg harskutt med et par Buck Mark men syntes ikke avtrekket er noe å skryte av, og avtrekk er jo noe av det viktigste på en pistol. Tror jeg hadde gått for en Hammerli nettopp pga avtrekket. Et annet godt alternativ er å se seg om etter en brukt High Standard. Gamle pistoler, men utrolig godt avtrekk, og topp presisjon..

 

Og så en kommentar om noe helt annet. Jeg har stadig sett nystartede tråder hvor det kommer svar at dette er diskutert før, og med oppfordring om å søke før man starter ny tråd :evil:

 

Det meste er vel diskutert før, så sånn sett kunne man vel rett og slett legge ned alle diskusjonsforum, men det er vel ikke det som er poenget eller..... Poenget må vel være at det skjer noe her inne, og at det slipper å gå mange dager mellom hvert innlegg. Greit at ting er diskutert før, men nye mennesker kommer da til hele tiden, og de som har vært med å diskutere en ting før kan jo ha gjort seg nye erfaringer...

 

Min oppfordring er at ingen skal være redd for å starte en ny tråd.. De som mener emnet er utdebbatert kan jo bare la være å lese/svare

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Og så en kommentar om noe helt annet. Jeg har stadig sett nystartede tråder hvor det kommer svar at dette er diskutert før, og med oppfordring om å søke før man starter ny tråd :evil:

 

Det meste er vel diskutert før, så sånn sett kunne man vel rett og slett legge ned alle diskusjonsforum, men det er vel ikke det som er poenget eller..... Poenget må vel være at det skjer noe her inne, og at det slipper å gå mange dager mellom hvert innlegg. Greit at ting er diskutert før, men nye mennesker kommer da til hele tiden, og de som har vært med å diskutere en ting før kan jo ha gjort seg nye erfaringer...

 

Min oppfordring er at ingen skal være redd for å starte en ny tråd.. De som mener emnet er utdebbatert kan jo bare la være å lese/svare

 

Øyvind

 

Du mistet poenget der. Hvis man har ørten tråder med nesten samme innhold blir det svært tungvindt å søke etter informasjon. Det er ingen som sier at et emne er utdebatert om det er diskutert før. Har man mer å tilføre bumper man bare tråden som omhandler emnet med en ny post.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...