Jump to content

Howa mini action i 223.


Hufsa

Recommended Posts

Heisann, sitter å ser litt rundt på nett og ser litt på toppjakts rifle/reverifle og kom over howa mini action i kal. 223. Kom gjerne med litt forslag til toppjaktsrifle men som også skal brukes til reven. men uansett.. noen som har en Howa mini action i en MDT LSS GEN2 CHASSIS SYSTEM og MDT SKELETON RIFLE STOCK og med MDT PISTOL GRIP?? og har vekten på denne? gidder ikke bruke 25k+ på rifla men det er bare å gunne på med forslag om lette rifler til toppjakt :) god hælj

Link to comment
Share on other sites

Chassis og lettvekter brukes sjeldent sammen.

Jeg anbefaler at du tenker i baner av et lett komposittskjefte sammen med Howa Mini, Tikka T3 eller noe lignende hvis vekt er viktigst.

Et lett skjefte veier rundt 500g. En Howa Mini er ikke mye over 2kg med et sånt.

Link to comment
Share on other sites

Max 3,5kg på bare børsa?

Ettersom du har sett på MDT så har du peilet ut en retning ser jeg for meg og da kan Tikka T3 i 223 og et KRG Bravo "chassis" være verdt å vurdere.

Tipper børsa blir 3,3-3,4kg med original pipelengde.

 

Hvis du tenker 3,5kg på komplett børse så utgår "tacticoole" chassiser ihvertfall. Mulig Wildcat KS Tac kan være noe, men den er betraktelig mer tradisjonell enn det meste fra MDT.

Edited by jmosbakk
Link to comment
Share on other sites

5 minutter siden, FreeSkier skrev:

evt. dreie ned og flute løpet på den her, og bytte til montana/mountain ascent-stokken. Da er du nok på ca 2,3 kg. 

 

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=115814852

Passer varmiten i 223 rett ned i moutain-ascent Stokken?  Var faktisk en meget god idee. Lurer på hvorfor jeg ikke har tenkt på det før 🤔 har jo nemlig ascenten i 308.☺️

Link to comment
Share on other sites

Kommer litt an på løpsprofilen vil jeg tro. Utenom det er kassa lik. (bortsett fra det som er frest bort for vektreduksjon på mountain ascent) 

 

Min classic i 22-250 smatt rett oppi en Montana-stokk. (Montana er lik som ascent, bare med noen gram tyngre avtrekksbøyle) 

Link to comment
Share on other sites

1 minutt siden, Hufsa skrev:

Jaggu, her skal det sendes Mail til kimber😂 

Om du skal kontakte de direkte, annbefaler jeg å kontakte Reni Anderson hos Kimber på: randerson@kimberamerica.com

Var veldig hyggelig å hjelpsom. 

 

Det er også gutta på Oslo skytesenter, bestilte avtrekksbøyle bla. gjennom de. Tar litt tid å få deler fra over dammen såklart.

Link to comment
Share on other sites

Kom over Sako 85 carbonlight nå... flott rifle, akkurat det jeg ønsket meg. Men i svarte hel**** å dyr! Altså er ikke veldig kresen på pris jeg har både blaser og beretta men dæven døtte sykkelstøtte 35laken for den. Ja er sikkert vært det men for at jeg skal ha en rifle som som skal blir brukt som 4 rifle så synes jeg det er litt i skarpeste laget.. jaja, men det er mitt syn på det. Jeg bør vel nesten kanskje bare starte mitt eget våpenmerke🙃

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...