Jump to content

Arca rail ment for foto til rifle?


msteiro

Recommended Posts

Holder på å pusse opp/ned/vekk en gammel skiskytterstokk, blir nok noe ala SSG stokken.

Stokken er litt sprø her og der, så blir nok liberal bruk av epoksy, og kanskje legge inn litt alurør som forsterkning.

 

Men tenker montere en skinne under, da denne blir brukt som treningsrifle til litt langhold etc, og greit å eksperimentere på denne før man går løs på dyrere stokker.

 

Ettersom arca rail er i vinden, tenkte jeg teste dette, og lurte på om noen har erfaring med arca skinner ment for foto etc på rifle?

Man kan få ganske rimelige skinner i forskjellige lengder, pluss hurtigklemmer for prisen av to kopper kaffe.

Tenkte da kanskje modde en Atlas kopi til å ha arca quick detach istedenfor picatinny. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
2 timer siden, bowe skrev:

Hei, 

endte du opp med å gjennomføre prosjektet? Har du isåfall informasjon om hvilken arca-skinne du valgte?

Jeg har kjøpt en del arca-skinner på wish (!) til både foto og rifle. Mange av de er nok noe tjukkere og tyngre (vertfall de litt lange) enn "ekte", men til en brøkdel av prisen. Funker som bare det! 

Det er jo tross alt bare enn metallskinne med en viss form. Alle jeg har kjøpt har vært godt innenfor toleranser, og har passet på alt jeg har av toføtter og stativ/hoder. 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...