Jump to content

9MM 147 BEVEL BASE.


Fozzy357

Recommended Posts

Jeg er tilhenger av av tunge kuler, da det er enkelt å legge sammen 2 pluss 2.

Tunge kuler 140-148 grain med 3.? N340, er som smør å skyte. 2

Hvis en da legger venstre pekefinger på avtrekksbøylen, og faktisk bruker aktivt venstre hånd til å hindre +2 løpet i å vippe, og har "smør" ladninger, så har en da gjennopprettet siktebildet på kort tid!

 

Har vi da en 6 tommer gunner, så er vi i mål :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Hadde det bare vært slik at jeg hadde fått til å legge inn bilder... (gidder ikke prøve mer)

 

Så skulle jeg lagd inn bilder fra testskyting av min GT-9

Har testskudd mange forskjellige bly, platerte og mantla kuler, men enda ikke teste de tunge som du er så begeistret for.

Føler at det ikke er så mye mer å hente når samling kommer under 30mm i 9mm... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Som regel finner man best presisjon med en standard kulevekt for kaliberet, samt funksjon. Mulig at din Pardini går best med tunge kuler, men det er ikke noe som heter gratis fart/kraft. Du vil neppe tjene noe rekylmessig med ammo ladd til samme faktor men forskjellig kulevekt. Du vil nok oppleve rekylen som senere, nærmere .45 rekyl.

Men da kjøper man en .45 :D

Men er ikke enig i plassering av pekefingeren på venstre hånd, gjør ofte mere ungang en nytte med den plasseringen. Dette er jo selvfølgelig veldig personlig, størrelse på hender,grep osv spiller stor rolle her. Men jeg får vertfall gal plassering av venstre hånd, og mye kraft til å holde i grepet går bort.

Her er en som burde kunne dette..

http://vaguninfo.com/videos/toddjarrett.htm

 

 

Nå virker det, men Triggerh var raskere...

Googler man Todd Jarrett og finner "Pistol grip lesson" så er man der..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Må seie meg einig med OlavM her.

Dessutan ville eg vore forsiktig med å hindre den naturlige rekylbevegelsen til våpenet. Du kan antakeleg risikere å endre treffpunt frå gang til gang. ( ikkkje sikker, men eg ville uansett ikkje holdt igjen våpenet på den måten )

Klarer du verkeleg å få den tilbake til samme utgangspunkt som før skuddet ?

Sidan du bruker energi på å halde den nede ?

 

Uansett.. fungerer det for deg er jo igjen ingen som har noko dei skulle sagt :)

Link to comment
Share on other sites

Som regel finner man best presisjon med en standard kulevekt for kaliberet, samt funksjon. Mulig at din Pardini går best med tunge kuler, men det er ikke noe som heter gratis fart/kraft. Du vil neppe tjene noe rekylmessig med ammo ladd til samme faktor men forskjellig kulevekt. Du vil nok oppleve rekylen som senere, nærmere .45 rekyl.

Men da kjøper man en .45 :D

Men er ikke enig i plassering av pekefingeren på venstre hånd, gjør ofte mere ungang en nytte med den plasseringen. Dette er jo selvfølgelig veldig personlig, størrelse på hender,grep osv spiller stor rolle her. Men jeg får vertfall gal plassering av venstre hånd, og mye kraft til å holde i grepet går bort.

Her er en som burde kunne dette..

http://vaguninfo.com/videos/toddjarrett.htm

 

 

Nå virker det, men Triggerh var raskere...

Googler man Todd Jarrett og finner "Pistol grip lesson" så er man der..

 

Imponerende video, men hvis en legger venstre pekefinger på avtrekker bøylen, og lærer seg å holde konsekvent trykk med venstre/svakeste hånd, og velger å høre på Todd, så snakker vi! En tung kule, med grense faktor, er det "alle" (bør vel ikke nevne navn her (Jukse makere delux på NM!)...) ønsker.

En 6 tommer gunner med en svakt lada tung kule, som har en lærevillig skytter, er en uslålig kombinasjon.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...