Jump to content

Trenger hjelp Jegerprøvekurs


Emil

Recommended Posts

Hei, er 15 og fyller 16 i april. Planlegger å ta jegerprøva i vinter sammen med 2 kammerater. Er det for sent å melde seg på? bor i Stange(Vallset/Romedal) og i Hamar. adressa mi står på Hamar, på grunn av skilte foreldre. Har det noe å si? Er det også mulig å bare ta prøva uten kurs?

Takker for all hjelp!

Link to comment
Share on other sites

Tomta vår er ikke spesielt godt egnet, siden det er flere hus rundt. Derfor fant jeg at det bare koster 350kr for å jakte et år på allmeningas område. Siden den (jeg?) min far har bruksrett der. Jeg lurer bare på om jeg tells om "utenbygdsboende" siden jeg har adresse på Hamar. I så fall koster det med 1400 pr år.

 

Men nok off topic.. Hvem kontakter jeg for å melde meg på kurs? Hvis det er flere, hvem jeg bør velge?

 

Tusen takk for svar så langt :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg lurer bare på om jeg tells om "utenbygdsboende" siden jeg har adresse på Hamar. I så fall koster det med 1400 pr år.

Er på tynn is her kanskje, men siden faren din har bruksrett så ville jeg nesten tro at du får jakte for samme pris som fastboende. Det beste er selvfølgelig å snakke med de ansvarlige der og høre :)

 

Men nok off topic.. Hvem kontakter jeg for å melde meg på kurs? Hvis det er flere, hvem jeg bør velge?

Kontakt lokal Jeger og Fiskeforening og hør med de. Mulig noen her inne fra ditt distrikt vet noe, så da svarer de nok etterhvert. Må bare være litt tålmodig... :wink:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...