Jump to content

Ladedata 250 gr kule til 9,3x62 med grisekort løp?


FEVIK

Recommended Posts

Har nå kappet et 9,3x62 løp til min Schultz på 42 cm, bruker Svemko demper.
Tidligere har jeg brukt 291gr RWS Evolution i rifla, da med et 49 cm løp. med samme demper. 
Ladet moderat til 660 m/s med 57gr 203B. Org. RWS Evo fra eske ga 680 m/s i samme løp.

Tenker at noe lettere kule kanskje er mer mer ideelt i det korte løpet? Eks. en 250gr Nosler Accubond?
Videre ser jeg for meg et litt raskere krutt enn 203B?
Har noen av de lærde der ute noen ladedata / erfaringer å komme med på dette?
Skal antagelig bære børsa langt mer enn moro er, og kommer antagelig ikke til å skyte annet enn en stakkars
liten elg, eller hjort / rådyr på kort hold i kupert skogsterreng..

Link to comment
Share on other sites

Sako 85 blackbear,42 cm løp,

57gr n150 bak 250grain naturalis med col 82mm funker bra i min. Skjøt elgokse i fjor på 15m hol,bog inn bog ut perfekt sopp.. 😊

Denne ladninga gir ca 710m/s i mitt løp, det er ca 10m/s kjappere enn kjøpesutgaven. Utgjør 3cm høyere treffpunkt hos meg på 100m.

Link to comment
Share on other sites

På 26.9.2018 den 19.50, FEVIK skrev:

Har nå kappet et 9,3x62 løp til min Schultz på 42 cm, bruker Svemko demper.
Tidligere har jeg brukt 291gr RWS Evolution i rifla, da med et 49 cm løp. med samme demper. 
Ladet moderat til 660 m/s med 57gr 203B. Org. RWS Evo fra eske ga 680 m/s i samme løp.

Tenker at noe lettere kule kanskje er mer mer ideelt i det korte løpet? Eks. en 250gr Nosler Accubond?
Videre ser jeg for meg et litt raskere krutt enn 203B?
Har noen av de lærde der ute noen ladedata / erfaringer å komme med på dette?
Skal antagelig bære børsa langt mer enn moro er, og kommer antagelig ikke til å skyte annet enn en stakkars
liten elg, eller hjort / rådyr på kort hold i kupert skogsterreng..

Fått tak i noe SP7 krutt fra Vectan, skal lade noen 250gr med dette kruttet å teste litt. Info kommer når får testet på bane..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har fått best fart med vithavuori 540 krutt. Løpet mitt er 43cm, accubond har utgang på 760 og naruralis 735. Begge laddet med maks ladding i følge vithavuori tabell. Begge har gitt god presisjon, accubond ned i 20mm, naturalis 30mm.

Edited by bindalingen
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...