Jump to content

200 STR 6,5-55


Østengen

Recommended Posts

Det er meget muligt at man ikke får tilstrækkelig presision med rekrut patroner så mange skud som ved match kugler.

Min erfaring er at de første kugler en 6,5 midster precicion med netop er små lette kugler. Her kan man få meget dårlig precicion, men med samme pibe opnår man stadig super precicion med længere projektiler.

Min opfattelse er at de meget korte kugler ikke er i stand til at pakke ensartet tæt i piben, da kugledeformationen som skal til for at få en 6,5 til at vokse de 3-5 hundrededele som riflemålet er større end oprindelig kuglemål, ofte vil deformere på længden af de korte kugler, hvorimod lange kugler er tvungne til at deformere (vokse) på diametren, og derfor stadig opnår ensartet pakning.

Link to comment
Share on other sites

Med alle de timene jeg har i testbenken (hvor børsa skrus fast) så bør en oftest endre ladning også pr.100 skudd ettersom pipa slites og mister hastighet , dette har jeg opplevd på flere piper at de da stabiliserer samlingene igjen uten og 'kaste' skudd men jeg har også opplevd som noen skriver her at piper er umulig og stabilisere etter 3-4 tusen så det er helt klart noe som skjer med noen .

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...